iek alpha23

tsakiridis tires

proteas

To 5o ΓΕΛ Βέροιας στη Φινλανδία

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus+ KA229 που τρέχουν αυτήν την περίοδο στο 5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα με τον τίτλο «Sustainability for Democracy, Democracy for Sustainability» πραγματοποιήθηκε από τις 5/5/19 έως τις 11/5/2019 η δεύτερη διακρατική κινητικότητα, η οποία έλαβε χώρα στη Vaasa της Φινλανδίας.

Στην κινητικότητα συμμετείχαν δύο καθηγητές και επτά μαθητές/τριες, οι οποίοι για μία εβδομάδα γνώρισαν από κοντά το περίφημο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη διάρκεια αυτής της εκπαιδευτικής επίσκεψης καθηγητές και μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα στο Borgaregatans scola και πήραν μέρος σε βιωματικά εργαστήρια, στα οποία παρασκεύασαν οι ίδιοι βιολογικά καλλυντικά, κατασκεύασαν μόνοι μια υδρογεννήτρια ρεύματος και ακόμη συμμετείχαν σε ένα εργαστήρι παρασκευής μεξικάνικου φαγητού στην αίθουσα-κουζίνα του σχολείου, το οποίο κατέληξε σε αυτοσχέδιο πάρτι/ συναυλία στο γυμναστήριο του σχολείου.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε δύο γνωστές βιομηχανικές μονάδες της περιοχής : αρχικά στη Stormossen, όπου με κομποστοποίηση οργανικών υλικών παράγεται βιοκαύσιμο και βιοαέριο που καλύπτει σε μεγάλο ποσοστό τις ενεργειακές ανάγκες της πόλης και κατόπιν στη Westenergy, όπου γίνεται συστηματική ανακύκλωση υλικών, τα οποία επίσης, μετά από καύση, προσφέρουν ενέργεια στη περιοχή. Τέλος, μαθητές και καθηγητές από τις συμμετέχουσες αποστολές περιηγήθηκαν στο περίφημο κέντρο έρευνας και εκπαίδευσης Technobotnia, όπου με τη συνεργασία τριών πανεπιστημιακών σχολών και πολλών εταιρειών οι φοιτητές της Vaasa έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν πρακτικά σε όσα μαθαίνουν στις σχολές τους.

Η επίσκεψη είχε και μεγάλο πολιτιστικό ενδιαφέρον, καθώς έγιναν εκδρομές στην Meteoria - μια περιοχή - κρατήρας που δημιουργήθηκε μετά από πρόσκρουση ενός μεγάλου μετεωρίτη εκατομμύρια χρόνια πριν και σήμερα χρησιμοποιείται ως καλλιεργήσιμη γη, αλλά αποτελεί και διεθνές ερευνητικό κέντρο για αστρολογικά και γεωλογικά φαινόμενα - και στην περιοχή Kvarken Archipelago, όπου παρατηρείται ένα μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο, ανύψωση της στεριάς.

Το πρόγραμμα της κινητικότητας αυτής έκλεισε με ένα υπέροχο αποχαιρετιστήριο γεύμα πάνω σε ένα καράβι-εστιατόριο, στο οποίο καθηγητές και μαθητές έδωσαν υπόσχεση παντοτινής φιλίας και έκλεισαν το επόμενο ραντεβού τους - στην Πορτογαλία αυτή τη φορά.

Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες Λεωνίδας Κουκουράβας, Τσιφλίδης Νίκος, Κατερίνα Δέλλα, Σοφία Πανίδου, Μαρία Τσουφλίδου, Βίκυ Μωυσίδου, Έλενα Θεοδώρου και οι καθηγητές Χαρά Αξούριστου και Τάσος Μοσχόπουλος.

Τα ίδια τα παιδιά κατέγραψαν έτσι τις εντυπώσεις τους:

Κατερίνα: «Η εμπειρία μου από το ταξίδι στη Φινλανδία είναι πραγματικά υπέροχη. Ξεκινώντας από τους ανθρώπους και την οικογένεια που με φιλοξένησε, οι περισσότεροι ήταν φιλικοί και πρόθυμοι να κάνουν την διαμονή μου εκεί όσο καλύτερη γινόταν. Πήγαμε βόλτες στην γύρω περιοχή, περπατήσαμε στο δάσος, μαγειρέψαμε και δοκιμάσαμε παραδοσιακά φαγητά και γλυκά, ενώ είχα την ευκαιρία να κάνω σάουνα για πρώτη φορά στη ζωή μου! Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε το σχολείο-πρότυπο, καθώς οι μαθητές περπατούν με τις κάλτσες, τρώνε μεσημεριανό εκεί, κάνουν πλήθος δημιουργικών δραστηριοτήτων όπως παρασκευή λιποζάν, μαθήματα μαγειρικής, συναυλίες κ.ά. Περισσότερο από όλα όμως εκτίμησα τις φιλίες που δημιούργησα με τα παιδιά εκεί με τα οποία ελπίζω να ξαναβρεθούμε!»

Μαρία: «Το ταξίδι αυτό ήταν μια εμπειρία ζωής. Μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω ανθρώπους της ηλικίας μου με τελείως διαφορετική νοοτροπία, διαφορετικό τρόπο ζωής, διαφορετικά έθιμα και διαφορετική καθημερινότητα. Επισκέφτηκα την πόλη, δοκίμασα τοπικό φαγητό και ήρθα σε επαφή έστω και για λίγο με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας που πραγματικά είναι μοναδικό. Πέρασα υπέροχα και κατάφερα να ξεφύγω για λίγο από την καθημερινότητα μου. Θεωρώ ότι οι φιλίες που έκανα θα κρατήσουν και σίγουρα κάποια στιγμή στο μέλλον θα ταξιδέψω εκ νέου  στην Φινλανδία για να επισκεφτώ τα άτομα που γνώρισα. Το ταξίδι αυτό θα μου μείνει αξέχαστο.»

Έλενα: «Η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα  Erasmus στη Φινλανδία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Ζώντας μία εβδομάδα σε ξένη χώρα, αλλά και φιλοξενώντας στο δικό μου σπίτι παιδί από τη χώρα αυτή επίσης για μια εβδομάδα, αποκόμισα εμπειρίες, γνώσεις, γνώρισα τη δομή και το σύστημα λειτουργίας των σχολείων τους ,που τόσα πολλά είχα ακούσει γι’ αυτό  και καλούς φίλους, ελπίζω…. Κάθε μια από αυτές τις δύο συνολικά εβδομάδες, ήταν οργανωμένη από το σχολείο και άλλους φορείς. Υπήρχαν παρουσιάσεις όλων των χωρών για τον τόπο τους - αφού συμμετείχαν συνολικά τέσσερις χώρες -και φυσικά για το θέμα του προγράμματος. Επίσης έγιναν εργαστήρια, επισκέψεις σε διάφορα μέρη πολιτιστικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος και είχαμε την ευκαιρία παιδιά από διαφορετικές κουλτούρες να έρθουμε κοντά, να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα δημιουργήθηκαν τόσο όμορφες φιλικές σχέσεις, με εκατέρωθεν υποσχέσεις συνέχισης της γνωριμίας, που ίσως εξελιχθούν σε καλές φιλίες στο μέλλον. Η επικοινωνία συνεχίζεται μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Το πρόγραμμα είχε μόνο θετικά αποτελέσματα. Συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους  μαθητές να συμμετάσχουν!»

Νίκος: «Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω, θα έλεγα, σε

έναν ικανοποιητικό βαθμό πώς ζει ένας απλός Φινλανδός πολίτης. Η καθημερινή συμβίωση

μαζί τους που συμπεριλαμβάνει το δείπνο, την παρακολούθηση της σχολικής τους ζωής -η

οποία θεωρείται η απόλυτη- καθώς και οι εξορμήσεις που συνόδευαν το πρόγραμμα

έκαναν το ταξίδι συναρπαστικό και αξέχαστο. Δεν ήταν απλώς ταξίδι, ήταν μάθημα ζωής.»

Βίκυ: «Καταρχάς θεωρώ ότι οι μαθητές που συμμετέχουν σε τέτοια προγράμματα ωφελούνται καθώς έρχονται σε επαφή με νέες κουλτούρες και νοοτροπίες. Γι’ αυτόν τον λόγο κι εγώ αποφάσισα να πάρω μέρος σε μια τέτοια δραστηριότητα. Η επίσκεψή μας στην  Φινλανδία, συγκεκριμένα που πήγα εγώ,  ήταν συναρπαστική. Γνωρίζοντας νέα άτομα και κάνοντας διάφορα πράγματα μαζί τους μπόρεσα να καταλάβω την έννοια της ομαδικότητας και της συνεργασίας και να δεθώ περισσότερο μαζί τους. Στον σχολείο τους πραγματοποιήθηκαν διάφορα πειράματα και παρασκευές από εμάς τους μαθητές σε μικτές ομάδες όλων των χωρών (Ελλάδα, Φινλανδία, Εσθονία, Πορτογαλία). Μας έγινε μια περιήγηση στην πόλη και σε κάποια από τα σημαντικότερα μέρη εκεί, όπως για παράδειγμα το πανεπιστήμιό της Βάασα. Είναι μια συμμετοχή που την συνιστώ αναμφισβήτητα σε όσα παιδιά έχουν την δυνατότητα να το κάνουν. Θα αποκομίσουν πολλά από αυτό και δεν θα το μετανιώσουν.»

Λεωνίδας: «Erasmus. Ένα πρόγραμμα που ήθελα πάντα να συμμετέχω και πάντα με ενθουσίαζε. Και ξαφνικά, μάς ανακοινώνεται ότι το σχολείο συμμετέχει σε τέσσερα τέτοια προγράμματα. Έτσι, με μεγάλη χαρά δηλώνω συμμετοχή στο SDDS με προορισμό τη Φινλανδία, έχοντας πολλές προσδοκίες. Τον Ιανουάριο, μετά από πολλές εξωσχολικές δράσεις ήταν η σειρά μας να φιλοξενήσουμε τους ξένους μαθητές. Αν και είχαμε άγχος λόγω της ευθύνης, εκείνη η εβδομάδα ήταν εξαιρετική. Γνωρίσαμε καινούργια άτομα από πολλές χώρες, μάθαμε τον τρόπο σκέψης τους, δεθήκαμε με τα παιδιά που θα μας φιλοξενούσαν το Μάιο.

Συνεχίζοντας τις δράσεις εκτός, αλλά και εντός του σχολείου, ο καιρός περνούσε, η μεγάλη μέρα έφτανε όλο και πιο κοντά, ώσπου το ημερολόγιο δείχνει 5 Μαΐου 2019, το ξυπνητήρι χτυπάει στις 5 το πρωί για να σημάνει την αρχή ενός ταξιδιού μαγευτικού. Φύγαμε λοιπόν για τη Βάσα, στη Φινλανδία. Το πρόγραμμα περιλάμβανε επισκέψεις σε τοπικούς φορείς, εργασίες και παρουσιάσεις στο σχολείο και ελεύθερο χρόνο.

Πραγματικά ξεπεράστηκε κάθε προσδοκία που είχα, και είχα υψηλές προσδοκίες. Μπορώ με σιγουριά να πω ότι αυτή ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες της ζωής μου. Το να ζήσεις μακριά από τους γονείς και την οικογένειά σου σε μια ξένη χώρα για μια εβδομάδα ως φιλοξενούμενος είναι κάτι το μοναδικό και σου δίνει τη δυνατότητα να γίνεις πιο ανεξάρτητος, αλλά και να δεις τον αληθινό τρόπο με τον οποίο ζουν οι ντόπιοι, τις συνήθειές τους, τις σκέψεις τους κ.ά. Επίσης, γνωρίσαμε και άτομα από άλλες εθνικότητες, παίξαμε, γελάσαμε με την ψυχή μας, μάθαμε για το περιβάλλον και την αειφορία -το θέμα του προγράμματος-, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ένα τεράστιο ευχαριστώ στους υπεύθυνους του προγράμματος, αλλά και την ευρωπαϊκή επιτροπή για τη δημιουργία αυτού του υπέροχου θεσμού που κάνει τα πιο απίθανά μας όνειρα πραγματικότητα.»

Το πρόγραμμα επιχορηγείται από την ΕΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.

access

dyslexia centers

tsiafoulis

kyriazis

sidiropoulos

valavanidis1

methodos orizontio

studio 69