proteas

tsakiridis tires

logomageia

Ποιες μεταβολές δημοτικών σχολείων προτείνει στο Δημοτικό Συμβούλιο η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Βέροιας

Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας αποφάσισε να εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας σχετικά με τη μεταβολή των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2019-2020 ως εξής:

Ομόφωνα: Την προαγωγή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας από οκταθέσιο που είναι σήμερα σε δεκαθέσιο. Η προτεινόμενη προαγωγή κρίνεται αναγκαία διότι:

α) Μετά τη μεταστέγαση του Σχολείου σε νέο διδακτήριο και την προηγηθείσα ανακατανομή των γεωγραφικών ορίων της ευρύτερης περιοχής, το εν λόγω Σχολείο λειτουργεί πλέον με δώδεκα τμήματα Τάξεων, καθώς κατά το τρέχον σχολικό έτος φοιτούν σε αυτό 206 μαθητές.

β) Το υπάρχον μαθητικό δυναμικό, η διαρκής αυξητική τάξη στις εγγραφές λόγω της γεωγραφικής θέσης του Σχολείου και η ανά τάξη κατανομή των μαθητών επιτρέπουν, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, την προαγωγή του Σχολείου σε δεκαθέσιο (10/θέσιο).

γ) Η προαγωγή του Σχολείου θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς αυτό θα στελεχωθεί σε υψηλό βαθμό με μόνιμο προσωπικό.

Κατά Πλειοψηφία: Τη συγχώνευση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας με το συστεγαζόμενο 14ο Δημ. Σχολείο Βέροιας και τη δημιουργία ενός 12/θέσιου Δημ. Σχολείου με έδρα του σχολείου τη σημερινή, που βρίσκεται στο κοινό και με την επωνυμία: 3ο 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας. Η προτεινόμενη συγχώνευση κρίνεται λειτουργικά αναγκαία για τους εξής λόγους:

α) Τα δύο Σχολεία συστάθηκαν προ ετών ως ανεξάρτητες σχολικές μονάδες λόγω του ότι λειτουργούσαν σε πρωινή και απογευματινή βάρδια εξαιτίας της έλλειψης σχολικής στέγης. Λόγος που εδώ και αρκετά χρόνια έχει εκλείψει με την ανέγερση νέων διδακτηρίων, με συνέπεια τα δύο σχολεία να λειτουργούν πλέον σε πρωινό κύκλο.

β) Τα δύο συστεγαζόμενα σχολεία, αν και είναι οργανικά, 12/θέσιο το 3ο και 11/θέσιο το 14ο, επί σειρά ετών λειτουργούν με 7 και 6 τμήματα αντίστοιχα, λόγω του μειωμένου αριθμού μαθητών σε σχέση με την οργανικότητα.

γ) Τα εν λόγω σχολεία εξυπηρετούν κοινές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών της ίδιας γεωγραφικής περιοχής της πόλης και με τη συγχώνευσή τους δεν μετακινούνται μαθητές ούτε περιορίζεται η ποιότητα και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού έργου.

δ) Με τη συγχώνευση των δύο σχολείων θα εξοικονομηθούν χώροι (κυρίως από την ύπαρξη διπλών γραφείων για τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλες εκπαιδευτικές χρήσεις.

ε) Με τη δημιουργία ενός 12/θέσιου πλέον Δημ. Σχολείου παρέχεται η δυνατότητα δημιουργίας διπλών τμημάτων για τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τις επιλογές των γονέων (μεταξύ των Γερμανικών και των Γαλλικών). Δυνατότητα που δεν παρέχεται σήμερα λόγω των περιορισμών που θέτει η νομοθεσία στα 6/θέσια σχολεία.

στ) Η συγχώνευση των δύο συστεγαζόμενων σήμερα σχολείων σε ένα Δημοτικό Σχολείο υπό ενιαία διεύθυνση και κοινό σύλλογο διδασκόντων, θα συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό της γραφειοκρατίας τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας, όσο και σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

ζ) Με τη συγχώνευση παρέχεται η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς που πλεονάζουν να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα σε κενές οργανικές θέσεις, αποκαθιστώντας με τον τρόπο αυτό την υπηρεσιακή κατάσταση ενός αριθμού εκπαιδευτικών.

Επισημαίνεται ότι από τις ανωτέρω προτεινόμενες σχολικές μεταβολές, τα λειτουργικά κόστη του Δήμου δεν επηρεάζονται περαιτέρω, καθώς η λειτουργικότητα των υπό μεταβολή σχολείων ουσιαστικά παραμένει η ίδια, ενώ οι υφιστάμενες κτιριακές υποδομές επαρκούν και δύνανται να ανταποκριθούν πλήρως στις νέες συνθήκες λειτουργίας.

Επίσης, δεν προκύπτει ανάγκη μεταφοράς μαθητών, πέραν αυτών που ήδη είναι ενταγμένοι στο πρόγραμμα μεταφοράς με μισθωμένες μαθητικές γραμμές.

Καμιά μεταβολή στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας αποφάσισε να εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας, τη μη μεταβολή των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Βέροιας σχολικού έτους 2019-2020, γιατί λόγω: α) Της σχετικής νομοθεσίας. β) Του αριθμού των μαθητών, της ορθότερης διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, της χιλιομετρικής απόστασης και των κτιριακών υποδομών, παραμένουν ως έχουν οι σχολικές μονάδες και εξακολουθούν να λειτουργούν με την υφιστάμενη μορφή.

dyslexia centers

tsiafoulis

sidiropoulos

meimaridis

studio 69