koupidou alina

proteas ban3

Το 2ο ΓΕΛ Βέροιας στην 36η Εθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας

Η συμμετοχή στα κοινά είναι ένα δικαίωμα και μία υποχρέωση όλων μας. Το σχολείο έχει καθήκον να διαμορφώσει ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες, τόσο μέσα από το ωρολόγιο πρόγραμμά του όσο και μέσα από τη συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών σε δράσεις που προωθούν τις δημοκρατικές διαδικασίες. Στα πλαίσια αυτά , κατά το διάστημα από Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2017 έως τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου δύο μαθήτριες της Β Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Βέροιας, η Πέπα Φραντζέσκα Μαρία και η Τσιναφορνιώτη Κωνσταντίνα, καθώς και η εκπαιδευτικός Μπάλτα Παναγιώτα (Κοινωνιολόγος- Κοινωνική Ανθρωπολόγος) συμμετείχαν στις διαδικασίες της 36ης Εθνικής Συνδιάσκεψης Επιλογής του Ευρωκοινοβουλίου Νέων Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη.

Η 36η Εθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας, η οποία συγκεντρώνει 200 νέους ηλικίας 16-25 χρονών από την Ελλάδα και την Ευρώπη, είναι μια προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Στόχος της είναι η γνωριμία των νέων με τα ευρωπαϊκά ζητήματα και ο διάλογος πάνω σ’ αυτά. Την πρώτη ημέρα, μετά τις εγγραφές μαθητών και εκπαιδευτικών, οι μαθητές και μαθήτριες χωρίστηκαν στις Επιτροπές και συμμετείχαν στις διαδικασίες δόμησης ομάδας ( team building).

Στην ανακοίνωση του το σχολείο αναφέρει: "Το βράδυ της πρώτης ημέρας, παρακολουθήσαμε την Τελετή Έναρξης της Συνδιάσκεψης. Τη δεύτερη και τρίτη ημέρα οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες επεξεργάστηκαν τα θέματα των Επιτροπών. Η μαθήτρια Πέπα Φραντζέσκα Μαρία συμμετείχε στην Επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας – Committee on Culture & Education - CULT, η οποία είχε ώς θέμα «In light of the increasing importance of digital technologies in everyday life, how should educational systems prepare young people for the digital life of tomorrow?», και η μαθήτρια Τσιναφορνιώτη Κωνσταντίνα συμμετείχε στην Επιτροπή Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων - Committee on Employment & Social Affairs – EMPL, η οποία είχε το εξής θέμα «Taking into account the current development of technology and artificial intelligence, more than 47% of all jobs are likely to be replaced by non-human workforce. What measures should the EU take to lessen the negative impact of automation while ensuring progress and development?». Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε δράσεις που αφορούσαν τόσο τη δομή και τη λειτουργία του Ευρωκοινοβουλίου Νέων Ελλάδας, όσο και δράσεις δόμησης ομάδας και επεξεργασίας θεμάτων στις Επιτροπές. Στο τέλος της τρίτης ημέρας οι Επιτροπές κατέληξαν στα ψηφίσματα, τα οποία συζητήθηκαν την τέταρτη ημέρα στην Ολομέλεια της Συνδιάσκεψης. Επιπλέον, νωρίς το βράδυ της τρίτης ημέρας, οι συμμετέχοντες μετέβησαν στο «NOESIS», όπου είδαν διάφορα τεχνολογικά επιτεύγματα (Infofair). Tέταρτη ημέρα, κατά τη συζήτηση και επεξεργασία των ψηφισμάτων στην Ολομέλεια , η μαθήτρια του σχολείου μας Πέπα Φραντζέσκα Μαρία έκανε δύο φορές παρέμβαση (attack) σε ψηφίσματα των άλλων Επιτροπών. Η τέταρτη ημέρα έκλεισε με την Τελετή Λήξης μέσα σε ένα κλίμα έντονης συγκίνησης.

Παρά την κούραση και τις πολύωρες διαδικασίες, η συμμετοχή μας σε αυτή την Συνδιάσκεψη μάς γέμισε γνώσεις, εμπειρίες, συναισθήματα. Γνωρίσαμε τόσους διαφορετικούς ανθρώπους και συνεργαστήκαμε με πνεύμα δημοκρατικού διαλόγου και μάθαμε πόσο σημαντικό και ωραίο είναι να συμμετέχουμε σε διαδικασίες που προάγουν το κοινό καλό.

Η συμμετοχή μας αυτή στηρίχτηκε τόσο από την Διεύθυνση του Λυκείου μας, όσο και από το σύνολο του Συλλόγου Καθηγητών, καθώς και από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου ΓΕΛ Βέροιας και ενός ιδιώτη, που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του, οι οποίοι μας βοήθησαν οικονομικά. Οι δύο μαθήτριες και η υπεύθυνη καθηγήτρια θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους μας στήριξαν στη συμμετοχή μας στην 36η Εθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας".

dyslexia centers

kyriazis

sidiropoulos

studio 69