ΕΛΜΕ Ημαθίας: "Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή"

aithousa sxoliou

Από την ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Η φετινή σχολική χρονιά 2014-2015 ξεκίνησε δυστυχώς με αναρίθμητα προβλήματα για όλους, μαθητές- γονείς και εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής αντιμετωπίζεται από την πολιτεία (παρά τις μεγαλόστομες ανακοινώσεις της) ως θέμα β κατηγορίας.

Οι χρόνιες ελλείψεις παραμένουν :

-Μη προσβάσιμα σχολικά κτίρια,

-Προβλήματα και αδυναμίες του συστήματος μετακίνησης των μαθητών με αναπηρία.

-Ελλείψεις και καθυστερήσεις στους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα ΕΕΕΕΚ, στα Τμήματα Ένταξης, στην παροχή παράλληλης διδακτικής στήριξης και συνεκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία.

-Μη λειτουργία φέτος αρκετών Τμημάτων Ένταξης στο νομό μας (όπως ΕΠΑΛ Βέροιας, ΕΠΑΛ Νάουσας καθώς επίσης και ορισμένα Γυμνάσια), παρά μόνο εκεί που υπάρχει σχετικό ΦΕΚ λειτουργίας. Αυτό έχει ως συνέπεια να αφήνονται πολλά παιδιά-μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αβοήθητα και τους γονείς να αναλαμβάνουν εξ' ολοκλήρου το βάρος της ειδικής εκπαίδευσης τους.

-Απουσία ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού πράγμα που δυσχεραίνει το έργο της παροχής επαρκών εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Επίσης μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών στην ΕΑ είναι με ελαστικές σχέσεις εραγασίας (αναπληρωτές-ΕΣΠΑ κλπ).

-Μη λειτουργία του ιδρυθέντος με ΦΕΚ ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ημαθίας. Ένα σχολείο, που θα βοηθούσε τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να συνεχίσουν ομαλά τη μαθητική τους ζωή. Παρόμοιες δομές λειτουργούν είδη σε πολλές περιοχές στην Ελλάδα.

-Στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ οι διαγνωστικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες εξαιτίας της υποστελέχωσής του δεν μπορούν να λειτουργήσουν με αποτέλεσμα να δημιουργούνται λίστες αναμονής μέχρι και 2 χρόνια για γνωματεύσεις.

Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ αποτελώντας μια σημαντική δομή, που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια, θα έπρεπε και θα μπορούσε να είναι η κινητήρια δύναμη και η ατμομηχανή της εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής προς όφελος χιλιάδων μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και να παρέχει την αναγκαία ψυχοκοινωνική και ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους.

Ωστόσο όμως, η υποστέλεχωσή του το απαξιώνει, το αποδομεί, με ότι αυτό συνεπάγεται για μια αποτελεσματική εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία.

Τα θέματα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δεν εξαντλούνται στα πλαίσια της ανακοίνωσης μας αυτής. Θεωρούμε όμως αναγκαίο να τονισθεί ότι αφορούν το σύνολο της Εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι μόνο τους άμεσα εμπλεκόμενους.

Την ώρα που τα προβλήματα στο χώρο της ΕΑ είναι τεράστια, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί ν/σ που συρρικνώνει ακόμα περισσότερο τις δομές της Ειδικής Αγωγής, προωθώντας κλείσιμο ειδικών σχολείων, τμημάτων ένταξης και μείωση της παράλληλης στήριξης.

Το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή που κατέθεσε η κυβέρνηση κινείται στη γραμμή που προωθεί την "ένταξη" χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με τραγικές συνέπειες στα ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά και για τους γονιούς και τους εκπαιδευτικούς.

Η κυβέρνηση προκαλεί, όταν μιλώντας για την υποχρεωτικότητα της ΕΑ, γνωρίζουν όλοι πως ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της Εκπαίδευσης υπονομεύεται συστηματικά και μεθοδικά διαχρονικά. Για ποια υποχρεωτικότητα μιλούν όταν τα Ειδικά Σχολεία αιμορραγούν λόγω υποχρηματοδότησης και σε πολλές περιοχές μένουν μέχρι και το Γενάρη κλειστά, όταν λειτουργούν με μαθητές εκ περιτροπής, χωρίς προσωπικό, εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό, χωρίς να είναι εξασφαλισμένη η μεταφορά των παιδιών από και προς τα σχολεία τους.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή.

Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών.

Ενίσχυση των ΚΕΔΔΥ και όχι κάθε είδους ιδιωτικών φορέων που ασχολούνται με την πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση.

Να μη χάσει κανένα παιδί ούτε μια μέρα φοίτησης στο σχολείο από εμπόδια στη μετακίνησή του. Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους.

Μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού και ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.

Λειτουργία σε όσα σχολεία έχει ζητηθεί ανάλογων τμημάτων ένταξης".