koupidou alina

proteas

novart veria

ena

Η Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στην ενδοσχολική βία στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ενάντια στην ενδοσχολική βία, όλες οι τάξεις των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας δραστηριοποιήθηκαν με σκοπό την κατανόηση του φαινομένου το οποίο έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις στις μέρες μας.

Η ‘Α τάξη αφιέρωσε στο μάθημα των Αγγλικών μία διδακτική ώρα στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών στο θέμα αυτό. Αρχικά μέσα από τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού και την παρουσίαση ενός Αγγλικού τραγουδιού, τα παιδιά πληροφορήθηκαν μέσα από τη χρήση της Αγγλικής γλώσσας για τις διάφορες μορφές ενδοσχολικής βίας και τη σημασία του σεβασμού τόσο προς τους συνομήλικούς τους όσο και τους ανθρώπους γενικότερα.
Έπειτα, μετά από συζήτηση και αναπαραγωγή του τραγουδιού από τα ίδια τα παιδιά, παρουσιάστηκαν 5 βασικοί τρόποι με τους οποίους είναι δυνατή η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας (bullying) . Η δημιουργία μιας μικρής αφίσας, όπου το κάθε παιδί έδωσε μέσω της ζωγραφικής και τη χρήση της Αγγλικής γλώσσας θετικές εικόνες ενάντια στο φαινόμενο αυτό, είναι το θετικό αποτέλεσμα της αφύπνισης των παιδιών σ’ ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία.

H Β’ δημοτικού πριν φτιάξουν την αφίσα, συζήτησαν για τη διαφορά μεταξύ πειράγματος και σχολικής βίας. Μίλησαν ακόμα, για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, αναλύοντας τον ορισμό της λέξης, αλλά και για τις διαστάσεις που έχει πάρει στα σχολεία. Έπειτα οι μαθητές έφτιαξαν μια αφίσα που αποτελείται από πολλά χεράκια, σε καθένα από τα οποία έγραψαν τι κάνουμε με αυτά (βοηθάμε, γράφουμε, χορεύουμε) και συζητώντας τι δεν κάνουμε, καταλήγοντας στο σύνθημα: «Τα χέρια δε χτυπάνε! Μονάχα αγαπάνε!»

Οι μαθητές της Γ’ δημοτικού αρχικά διάβασαν το ποίημα “Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί” το οποίο περιγράφει ένα περιστατικό σχολικής βίας στο σχολείο του Χαρτάκη ο οποίος είναι θύμα bullying από τα υπόλοιπα χαρτάκια και τον σώζει ο Ψαλιδάκης . Αφού συζήτησαν το ποίημα, το οποίο και συσχέτισαν με το παιχνίδι , τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η φιλία είναι κάτι που «ταιριάζει» σε όλους. Τα παιδιά ολοκλήρωσαν τη δράση με ένα κολάζ με τους ήρωες του ποιήματος και το σύνθημα « Πέτρα, ψαλίδι ή χαρτί, μπορούμε να είμαστε όλοι μαζί!»

Στη Δ΄ δημοτικού , τα παιδιά συζήτησαν με το δάσκαλό τους την έννοια της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού . Οι μαθητές ανέφεραν τους διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορεί ν ΄ ασκηθεί το bullying και κατέληξαν στο να προσπαθούν να αποφεύγουν πρώτα οι ίδιοι να το προκαλούν, και βέβαια να ενημερώνουν και να σταματούν τους άλλους όταν βλέπουν τέτοια φαινόμενα . Η δράση ολοκληρώθηκε με την προβολή επιμορφωτικών βίντεο και με μια ζωγραφιά που ο καθένας αποτύπωσε τις σκέψεις του .

Τα παιδιά της Ε΄ τάξης συζήτησαν στην τάξη για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας. Στον πίνακα είχε αναρτηθεί εποπτικό υλικό για να συζητηθεί το φαινόμενο και να αναλυθούν οι μορφές που μπορεί να έχει η βία στο σχολείο (λεκτική, ψυχολογική, σωματική).Στη συνέχεια δημιουργήθηκε από τα παιδιά το δικό τους σενάριο, που αναφερόταν σε κρούσμα της βίας στο σχολείο. Το σενάριο έγινε βίντεο και πήραν μέρος στον Πανελλήνιο εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό». Έτσι, στέλνουν το δικό τους μήνυμα για την αλληλοβοήθεια, την αλληλοκατανόηση και την αλληλεγγύη που θέλουν να έχουν μεταξύ τους όλα τα παιδιά στην τάξη!!!

Οι μαθητές της Στ’ τάξης συζήτησαν με τη δασκάλα τους για τις σωματικές και ψυχικές επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού και για τους τρόπους αντιμετώπισής του. Στη συνέχεια εργάστηκαν ομαδικά και έγραψαν πάνω σε χαρτόνια τα δικά τους συνθήματα κατά του bullying.

didactica

sidiropoulos