BANNER ME POS 987x100px

Δράσεις του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας

Από το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας ανακοινώθηκαν τα εξής:

Επιμόρφωση για την ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Με τη συμμετοχή των γονιών των μαθητών της Στ τάξης του δημοτικού σχολείου Κουλούρας αλλά και των γειτονικών σχολείων, του Διαβατού και της Ξεχασμένης, πραγματοποιήθηκε , το απόγευμα της 21ης Απριλίου 2016 επιμόρφωση με θέμα «Μετάβαση των μαθητών από το δημοτικό στο Γυμνάσιο»

Στην εκδήλωση –επιμόρφωση παραβρέθηκαν ο Σχολικός Σύμβουλος της Περιφέρειάς μας κος Παπαγεωργίου, η ειδική συνεργάτης του σχολείου μας, κα Τσιρώνα, και οι προϊστάμενες των ΚΕ.ΣΥ.Π Θεσσαλονίκης (Λευκού Πύργου) και Βέροιας, κυρίες Σαρακίνη και Παντελίδου αντίστοιχα..

Στόχος της επιμόρφωσης ήταν η επαφή και γνωριμία με τους ανθρώπους και τον φορέα του ΚΕ.ΣΥ.Π, και τις υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρουν σε γονείς και μαθητές καθώς και γνώσης των διαδικασιών εξασφάλισης ομαλής μετάβασης των μαθητών από την Π/θμια εκ/ση στη Β/θμια.

Απογευματινά βιωματικά σεμινάρια για την τέχνη και την δημιουργική γραφή

Δυο παράλληλες ενότητες βιωματικών σεμιναρίων για την τέχνη και τη Δημιουργική γραφή οργάνωσε και φιλοξενεί κατά τις απογευματινές ώρες το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας πυροδοτώντας με φαντασία και δημιουργικότητα το νου και την ψυχή των μαθητών της Ε΄και Στ΄τάξης.

Τα σεμινάρια γίνονται προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τους θεματικούς στόχους του προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχουμε.

Η πρώτη σειρά σεμιναρίων αναφέρεται στη Δημιουργική Γραφή και υπεύθυνη υλοποίησής του είναι η εκπαιδευτικός και βραβευμένη συγγραφέας (με μεταπτυχιακά στη Δημιουργική Γραφή) , κα Σοφία Καλογερίδου.

Η δεύτερη σειρά σεμιναρίων έχει εικαστικό περιεχόμενο και υπεύθυνη υλοποίησής του είναι η εκπαιδευτικός Εικαστικών και απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών, Καλογερίδου Ελπίδα.

Οι δυο υπεύθυνες υλοποίησης αποδέχθηκανμε πολύ μεράκι και διάθεση την πρόσκληση που τους απηύθυνε η Δ/νση του σχολείου και ανέλαβαν να προσφέρουν, αφιλοκερδώς, τις γνώσεις τους και τις δεξιότητές τους. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την ιδιόμορφη και ιδιαίτερη προσέγγιση του λόγου και της τέχνης, συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό και τα παραγόμενα αποτελέσματα ήταν αισιόδοξα από την πρώτη στιγμή.

Τελικός στόχος του όλου προγράμματος είναι, αφού οι μαθητές κατακτήσουν το μηχανισμό της Δημιουργικής Γραφής και της εικαστικής ελεύθερης ματιάς με τον ¨άλλο τρόπο¨που προτείνουν οι υπεύθυνες τοων σεμιναρίων, να δουλέψουν και να επεξεργαστούν το παραμύθι «Δυο ξένοι στο Αιγαίο» της Σύρμως Μιχαήλ. Παραμύθι που αναφέρεται σε δυο ξενικά είδη (αντικείμενο του project μας) που συναντήθηκαν στο Αιγαίο. Περιγράφουν τις δυσκολίες και τις δυσάρεστες εμπειρίες από τη ζωή τους  στη χώρα τους, τη χώρα που εγκατέλειψαν και τις καινούριες δυσκολίες προσαρμογής και ενσωμάτωσης στον τόπο που βρέθηκαν, τη αποδοχή από τους ντόπιους κ.λ.π.

Τα παιδιά της Δημιουργικής Γραφής θα φτιάξουν τα δικά τους κείμενα επέκτασης, αλλαγής, πρόσθεσης, αναγωγής σε ανθρώπινο επίπεδο – πρόσφυγες, της ιστορίας του παραμυθιού ενώ τα παιδιά των Εικαστικών θα αποτυπώσουν την ιστορία σε εικόνες.

Έτσι κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας των ευρωπαίων εταίρων μας, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ , το Μάιο του 2016 θα εκτεθούν τα εικαστικά έργα των παιδιών ενώ τα παραγόμενα κείμενα θα ενσωματωθούν στο πορτφόλιο δράσεων και εργασιών σε σχέση με το αντικείμενο του προγράμματός μας που αναφέρεται στα «Ξενικά είδη σε χλωρίδα και πανίδα».

Ο συγγραφέας Σοφία Τσιάμη στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας

Υπέροχο το παραμύθι, υπέροχη η αφήγηση, υπέροχη η συγγραφέας, υπέροχη η βιωματική προσέγγιση και η συμμετοχή των παιδιών, υπέροχα τα ίδια τα παιδιά, υπέροχη και η προετοιμασία που έκαναν  οι δασκάλες της Β΄ τάξης του σχολείου μας.

Και δεν φταίει το φτωχό λεξιλόγιό μας για την επαναλαμβανόμενη χρήση του επιθέτου «υπέροχα» γιατί εκφράζει σε απόλυτο βαθμό ό,τι συνέβη στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του βιβλίου της Σοφίας Τσιάμη « Η Μεγάλη Παρέλαση των Φρούτων». Ένα βιβλίο το οποίο έχει γενέθλιες σχέσεις με το σχολείο μας μιας και παρουσιάστηκε από μαθητές μας, προτού πάρει τη μορφή βιβλίου, σε μεγάλη θεατρική παράσταση που έγινε γνωστή σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έλαβε επαινετικές κριτικές, απόλαυσε δημοσιεύσεις σε εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα και απέσπασε το απαιτητικό βραβείο κοινού στους, πανελλήνιας εμβέλειας, θεατρικούς αγώνες «Ακτις Ονείρου» στο κινηματοθέατρο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης.

Τώρα είχαν τη χαρά να γνωρίσουν την ιστορία και τους ήρωές της οι μαθητές των Α΄, Β΄, Γ΄και Δ΄τάξεων του σχολείου μας. Τα παιδιά δούλεψαν πριν-κατά και μετά την παρουσίαση του βιβλίου από τη συγγραφέα με τις δασκάλες Σοφία Αναγνώστη και Αντιγόνη Τρίγκα. Κατά τη διάρκεια της ολοζώντανης και παραστατικότατης παρουσίασης από τη συγγραφέα τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό, φαντασία , ευρηματικότητα και πάνω από όλα , χαρά.

Οφείλονται θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές της Β΄τάξης που ήταν οι βασικοί διοργανωτές της εκδήλωσης και στη δασκάλα τους Σοφία Αναγνώστη για την ιδέα, την προετοιμασία και την ολοκλήρωση της εξαιρετικής αυτής δράσης.

Όπως ανέφερε η κα Αναγνώστη, η συγκεκριμένη δράση αποτελεί την πρώτη φάση από τις τρεις με τον τίτλο «Γνωρίζουμε τη συγγραφέα του τόπου μας» οι οποίες θα ολοκληρωθούν με την παρουσίαση του βιβλίου της ίδιας συγγραφέα ¨Ποιος θα πάρει το αβγό¨, λίγο πριν το Πάσχα και το ¨Ένα αγόρι… ένας ψαράς… δυο όνειρα¨στην τελετή λήξης της σχολικής μας χρονιάς.

Ποιος θα πάρει το αβγό; αναρωτήθηκαν οι μαθητές του Δημοτικού σχολείου Κουλούρας

Με μεγάλο ενδιαφέρον, συμμετοχή και πρωτόγνωρη συγκίνηση παρακολούθησαν οι μαθητές των μικρών τάξεων του Δημοτικού σχολείου Κουλούρας την παρουσίαση του παραμυθιού «Ποιος θα πάρει το αβγό» της Σοφίας Τσιάμη, η οποία έγινε από την ίδια  τη συγγραφέα με υποδειγματικό τρόπο και με τη συνοδεία του μουσικού Στάθη Γκατζούρα. Ο οποίος τραγούδησε τραγούδια που έγραψε ειδικά για την παράσταση αυτή.

Την παρουσίαση ακολούθησε πλήθος δραστηριοτήτων (βοήθησε και η χρονική στιγμή, λίγο πριν το Πάσχα, τα αβγά…) και η μεγάλη προετοιμασία των παιδιών της Β΄τάξης και των εκπαιδευτικών Αναγνώστη Σοφίας και Τρίγκα Αντιγόνης.

Στο τέλος τα παιδιά τραγούδησαν τραγούδια και χόρεψαν χορούς , έπαιξαν παιχνίδια, έζησαν το σχολείο, για μια ακόμη φορά,όπως το ονειρεύονται …