Εκδρομή των συνταξιούχων ΟΑΕΕ Βέροιας στην Κωνσταντινούπολη

sintaxiouxoi oaee

Το Σωματείο Συνταξιούχων ΟΑΕΕ Βέροιας και Περιχώρων πραγματοποίησε τετραήμερη εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη από 29 Μαΐου έως 1 Ιουνίου 2015. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε περιγράφει τις εντυπώσεις από το ταξίδι. Συγκεκριμένα αναφέρει:

"Ξεκινήσαμε με ένα πλήρες λεωφορείο στις 29 Μαΐου 2015 (μέρα σημαδιακή) για την Πόλη των Πόλεων, την πρωτεύουσα του Βυζαντίου Κωνσταντινούπολη. Μετά από 5 ώρες διαδρομή μέσω της Εγνατίας οδού φτάσαμε στα σύνορα των Κήπων και μετά τις συνοριακές διατυπώσεις τόσο από Ελληνικές πλευράς όσο και από Τουρκικής, αναχωρήσαμε για την Κωνσταντινούπολη δια μέσω Υψάλων, Κεσάνης, Ραιδεστού (Τekirdag), Σηλυβρίας. Φτάσαμε στην Κωνσταντινούπολη νωρίς το απόγευμα.

Πρώτη γνωριμία μας ήταν η επίσκεψη προσκύνημα στην Παναγία των Βλαχερνών, στις ακτές του Κερατίου κόλπου, όπου για πρώτη φορά εψάλη ο Ακάθιστος Ύμνος. Κατόπιν μετάβαση και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο στην περιοχή Ταξίμ (Σταυροδρομίου).

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με κρουαζιέρα στον Βόσπορο ακολουθώντας την Ευρωπαϊκή πλευρά του Βοσπόρου και στην επιστροφή την Ασιατική. Περάσαμε από τα ανάκτορα του Ντολμά Μπαχτσέ, και τις κάποτε Ελληνικότατες συνοικίες Νιχώρι, Θεραπειά, Μέγα Ρεύμα.

Στην επιστροφή μας κατευθυνθήκαμε στην Αγία Σοφία, όπου κατά την σπουδαία ξενάγηση μας, θαυμάσαμε τις Βυζαντινές εικονογραφίες και τα ψηφιδωτά αλλά και το αριστουργηματικό μεγαλείο της κατασκευής του. Στην συνέχεια επισκεφτήκαμε, το παλάτι του Τοπ Καπί και την Βασιλική Κινστέρνα του Ιουστινιανού. Επόμενος σταθμός το Καπαλί Τσαρσί (Kapalıçarşı, Σκεπαστό Παζάρι).

Την επομένη μέρα Κυριακή 31 Μαΐου (Κυριακή της Πεντηκοστής), ξεκινήσαμε για τα Πριγκιποννήσια (Adaları = νησιά), επισκεφτήκαμε στην αρχή την Χάλκη όπου με αμαξάκια πήγαμε στην Ιερατική Σχολή και στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος, όπου λειτουργούσε ο Μητροπολίτης Προύσης κ. Ελπιδοφόρος, όπου προσκυνήσαμε και ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις της Ιερατικής Σχολής, γυρίσαμε στην προκυμαία, επιβιβαστήκαμε στο καραβάκι για την νήσο Πρίγκηπο. Το πλήθος των επισκεπτών ήταν τόσο πολύ που για να πάρεις αμαξάκι έπρεπε να περιμένεις πολύ ώρα για μία βόλτα στο νησί και στον Άγια Γεώργιο τον Κουδουνά. Αργά το απόγευμα επιστροφή στο ξενοδοχείο μας.

Δευτέρα 1 Ιουνίου (εορτή του Αγίου Πνεύματος) μεταβήκαμε στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος Σταυροδρομίου όπου λειτουργούσε η Α.Θ.Π. Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, και αφού προσκυνήσαμε και μας ευλόγησε ο Παναγιώτατος, μεταβήκαμε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Επόμενος σταθμός μας η Ζωοδόχος Πηγή του Μπαλουκλί ή Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα με τους τάφους Πατριαρχών και Ευεργετών.

Συνεχίσαμε για την Αιγυπτιακή αγορά με το πλήθος των μπαχαρικών και πολλών άλλων ειδών.

Εγκαταλείποντας την αγορά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για Βέροια με επόμενο σταθμό μας την Σηλύβρια (γενέτειρα του Αγίου Νεκταρίου) όπου μας περίμενε αντιπροσωπεία του δήμου της πόλης, μαζί τους μεταβήκαμε στην περιοχή όπου γεννήθηκε ο Άγιος Νεκτάριος και στο σημείο που ήταν το σπίτι του (δεν υπάρχει πλέον) και εκεί πρόκειται να ξανακτισθεί όπως δείχνουν τα σχέδια που υπάρχουν.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το πρακτορείο VERGINA TRABEL, τον οδηγό Παναγιώτη που ήταν πολύ προσεκτικός στην οδήγηση, την Κική για τις πολλές πληροφορίες και τις ξεναγήσεις της και όλους την συμμετέχοντες στην εκδρομή για την άψογη συνεργασία τους, ώστε να είμαστε μία πολυπληθής παρέα χωρίς καμία παρεξήγηση".