BANNER ME POS 987x100px

Ποιες είναι οι τάσεις στο κρασί που επικράτησαν για το 2016;

Επιμέλεια Μαρία Ανθοπούλου Κελεσίδου, Οινοποιός

« Η μόδα αλλάζει αλλά το στυλ αντέχει» έλεγε η Κοκο Σανέλ.

Το Vintage δεν είναι μόνο κάτι που φοράτε, αλλά και κάτι που μπορείτε να το δοκιμάσετε κιόλας. Τα επίπεδα αλκοόλ πέφτουν, τα οργανικά είναι εδώ για να μείνουν και πολλά άλλα στις τάσεις που επικράτησαν στο κρασί για το 2016

Όσο πιο λίγο αλκοόλ, τόσο καλύτερα
Λιγότερο αλκοόλ σημαίνει λιγότερες θερμίδες. Μπορούμε να απολαύσουμε ένα κρασί χωρίς να ανησυχούμε για το αλκοόλ και για τις θερμίδες ή ακόμα μπορούμε να πιούμε κρασί με το μεσημεριανό γεύμα, χωρίς να επηρεάζει την απόδοσή μας στην δουλειά. Αυτό εξηγεί την επιτυχία που έχουν τα κρασιά με χαμηλούς αλκοολικούς βαθμούς αυτή την περίοδο.

Το Organic κρασί δεν θεωρείται πλέον μόδα ή μια αγορά εξειδικευμένη
Σήμερα, το καταναλωτικό κοινό έχει αρχίσει να ενδιαφέρεται για τον τρόπο που επεξεργάζονται τα τρόφιμα που επιλέγει και αυτό περιλαμβάνει και το κρασί.

Έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για το περιβάλλον
Το ενδιαφέρον για το περιβάλλον έχει οδηγήσει στον σχεδιασμό των συστημάτων που μετριάζουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής: μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, βιώσιμη αρχιτεκτονική (φυτά in-house, συλλογή των ομβρίων υδάτων, κλπ), ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που μειώνουν τις εκπομπές άνθρακα, καθώς και διαχείριση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των οργανικών αποβλήτων, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα κάδων κομποστοποίησης.

Είναι μόδα το ταίριασμα κρασιού-φαγητού
Η αναζήτηση συνδυασμών - pairing για το φαγητό και το κρασί είναι σε αυξητική πορεία όλο το 2016. Τα εστιατόρια προσφέρουν μενού με συνδυασμούς φαγητού-κρασιού ενώ και οι εκδηλώσεις για ταίριασμα τυριού-κρασιού δεν είναι λίγες.

Το κρασί γίνεται... ψηφιακό
To κρασί συζητείται πολύ στο Instagram, Twitter, Facebook και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα. Διάφορες σελίδες ενημερωτικές και σχετικά blogs απαντούν στις απαντήσεις των καταναλωτών. Το κοινό εκπαιδεύεται συνεχώς.

Τάση για οικονομικό καλό κρασί

"Μερικοί άνθρωποι σκέφτονται πολυτέλεια είναι το αντίθετο της φτώχειας. Δεν είναι. Είναι το αντίθετο της χυδαιότητας.”, λέει και πάλι η Chanel. Και είναι απολύτως αληθινό. Υπάρχουν πλέον πολύ καλά κρασιά που είναι προσιτές πολυτέλειες, αξίζουν πολύ περισσότερο από την τιμή πώλησής τους. Είναι επίσης ιδανικα για όσους κάνουν την πρώτη τους αναγνωριστική βόλτα στον κόσμο του κρασιού.

Η Λατινική Αμερική και ο Νέος Κόσμος έρχεται στο προσκήνιο

Η κουλτούρα της Λατινικής Αμερικής αλλά και η γαστρονομία & το κρασί της είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Επίσης κρασιά με πολύ καλή σχέση ποιότητας τιμής προερχόμενα από το Νέο Κόσμο, προτιμούνται ολοένα και περισσότερο από καταναλωτές.

Το χρώμα δεν έχει σημασία

Δεν υπάρχει χρωματική προτίμηση πλέον στο κρασί. Τα λευκά με γεμάτο σώμα φοριούνται πολύ στη δημιουργική κουζίνα. Τα ευέλικτα, ευκολόπιοτα ροζέ βρίσκονται παντού, μέχρι και στις πιο μοντέρνες γειτονιές. Τα νεαρά-ελαφρά κόκκινα επίσης είναι μια τάση που έχει αγαπηθεί πολύ το 2016.

Περισσότερο ενημερωμένοι καταναλωτές

Οι οινογνωσίες κρασιού γίνονται πλέον παντού. Σε όλα τα συμβατικά μέσα αναφέρεται το κρασί, σε εκπομπές μαγειρικής ή εκπομπές αποκλειστικά για κρασί, στήλες στα περιοδικά και άρθρα στις εφημερίδες. Οι καταναλωτές είναι περισσότερο ενημερωμένοι σχετικά με τι τους αρέσει και τι όχι. Αυτά τα χρόνια διανύουμε μια εποχή ωριμότητας και οι καταναλωτές προσπαθούν περισσότερο από ποτέ να καταλάβουν το κρασί που πίνουν.

Μπλε Κρασί

Κια την φετεινή χρονιά -ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες το ροζέ κρασί ήταν γι ακόμα μια χρονιά ένα ανερχόμενο trend. Φέτος όμως, χάρη σε έξι νεαρούς Ισπανούς επιχειρηματίες, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Χώρας των Βάσκων και του AZTI Tecnalia, εμφανίστηκε το μπλε κρασί, που στοχεύει κυρίως σε νεαρούς πότες. Έγινε viral, δοκιμάστηκε, έγινε μάλιστα και κομμάτι του σεναρίου στην τηλεοπτική σειρά Μπρούσκο.

πηγή: www.krasiagr.com