Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση «Η τέχνη μας ενώνει και μας απελευθερώνει» στην Βέροια (φωτογραφίες, βίντεο)

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πραγματοποιήθηκε η πολυμορφική εκδήλωση με τίτλο «Η τέχνη μας ενώνει και μας απελευθερώνει» στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας.

Με πολύ περισσότερους συμμετέχοντες η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 18 Απριλίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Βιβλιοθήκης.

Την εκδήλωση χαιρέτησε η πιανίστα Νατάσα Παύλου, η οποία μίλησε για την ιδέα αυτών των εκδηλώσεων που γίνονται και για να τιμήσει δύο εξαίρετους δασκάλους και ανθρώπους. Τον δάσκαλο της στο πιάνο Β. Κουβαριτάκη που έφυγε νέος από τη ζωή και τον δάσκαλό της στα θεωρητικά Γ. Αυγερινό που εξακολουθεί να δημιουργεί, να μορφώνει και να στηρίζει νέους μουσικούς. «Κοιτώντας κάποιος το πρόγραμμα, θα σκεφτόταν ίσως πως δεν υπάρχει συγκεκριμένο θέμα στη σημερινή εκδήλωση. Όμως το κοινό θέμα είναι ο ίδιος ο τίτλος της εκδήλωσης «Η τέχνη μας ενώνει και μας απελευθερώνει». Σε αυτό το ελεύθερο καλλιτεχνικό βήμα, δεν μας ενώνουν οι τίτλοι σπουδών, ούτε η καριέρα, ούτε η εμπειρία, ούτε η ηλικία. Άλλωστε για εμάς τα παιδιά έχουν την απόλυτη προτεραιότητα. Μας ενώνει μόνο η ανάγκη να εκφραστούμε και να επικοινωνήσουμε μέσα από κάποια μορφή τέχνης…», είπε η κ. Παύλου, ενώ στη συνέχεια εκτέλεσε στο πιάνο έργα καταξιωμένων συνθετών.

Την σκυτάλη πήρε ο κιθαρίστας Δημήτρης Βαλαβάνης, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε η προβολή ταινίας μικρού μήκους με τίτλο «Σπάσε τη σιωπή».

Επρόκειτο για μία ταινία της Χριστίνας Δημητριάδου με θέμα την ενδοσχολική βία, στην οποία παίζουν μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας, η οποία παρουσιάστηκε στην εκπαιδευτική κοινότητα και προβλήθηκε σε σχολικές μονάδες του νομού. Η ταινία είναι γυρισμένη στην γερμανική γλώσσα κι έχει ελληνικούς υπότιτλους.

«Η οπτικοακουστική έκφραση μέρος της οποίας είναι και ο κινηματογράφος είναι μία μορφή τέχνης. Θεωρώ ότι η τέχνη αυτή πρέπει να έχει τη δική της σταθερή θέση στη δημόσια εκπαίδευση, όπως τα εικαστικά, η μουσική κ.α. Αυτός είναι ο λόγος όπου με την συνάδελφο Νικολέτα Καραφυλλίδου δημιουργήσαμε αυτή την ταινία για να την εισάγουμε στην εκπαίδευση. Η ταινία αποτελεί το τελικό στάδιο ενός ευρύτερου πολιτιστικού εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο υλοποιήθηκε ως ένα διαθεματικό, ομαδοσυνεργατικό project, στο μάθημα της γερμανικής γλώσσας, με την αξιοποίηση της 7ης Τέχνης και θέμα «Διαμάχες στο σχολείο». Ο σκοπός της ταινίας είναι να επικοινωνήσει ένα σημαντικό μήνυμα, αυτό του Σχολικού Εκφοβισμού», είπε μεταξύ άλλων η κ. Δημητριάδου.

Η εκδήλωση έκλεισε με τους κιθαρίστες Βασίλη Βαλαβάνη και Τηλεφάνη Τριανταφυλλίδη.

Πρόγραμμα εκδήλωσης

Skriabin Alexander (1872-1915)
Prelude for the Left Hand, Op. 9, No 1
Έπαιξε η Νατάσσα Παύλου
Ρώσος συνθέτης «παιδί θαύμα» ως πιανίστας. Ήταν αρμονικά πολύ τολμηρός στα έργα του για πιάνο. Χρησιμοποιούσε συγχορδίες φτιαγμένες από 4ες και από 2ες πετυχαίνοντας αυτό που ονομάστηκε «εμπρεσιονιστική ατονικότητα». Από το 1905 ήταν υπό την επήρεια της θεοσοφίας και του μυστικισμού της μαντάμ Μπλαβάτσκι..

NicolayRimsky-Korsakov(1844-1908)
Το πέταγμα της μέλισσας (Μεταγραφή για σόλο πιάνο JohnMontes)
Έπαιξε η Νατάσσα Παύλου
«…Το “Πέταγμα της μέλισσας” είναι ένα ορχηστρικό ίντερλούδιο στην όπερα «Το παραμύθι του Τσάρου Saltan» (1899/1900) με το οποίο κλείνει η 1η πράξη στο 1οtableau. Οι μεταγραφές ορχηστρικών έργων για σόλο πιάνο συνδυάζονται με τις τεχνικές βελτιώσεις του πιάνου και την ακόλουθη εμφάνιση των δεξιοτεχνών-σολίστ…»(Σχόλια από την συναυλία του ωδείου Μουσικός Σύνδεσμος Αθηνών-Γ.Αυγερινός στο Ιταλικό Ινστιτούτο Αθηνών).

SergeyRachmaninov (1873-1943)
18η Παραλλαγή από την Ραψωδία πάνω σ’ένα θέμα του Paganini, op. 43 (1934)
Έπαιξε η ΝατάσσαΠαύλου
«O Paganini εμπνεύστηκε από άλλους συνθέτες και με τη σειρά του, ενέπνευσε συγχρόνους του αλλά και νεότερους συνθέτες. Ο Liszt του αφιέρωσε τις “6 Μεγάλες Σπουδές Παγκανίνι για πιάνο…”. Ο Schumann, τις “ 12 Σπουδές Κοντσέρτου για πιάνο”... και ο Brahmsμε τις “Παραλλαγές σε ένα θέμα του Paganini.”… για πιάνο επίσης, είναι οι Ρομαντικοί που θα αντλήσουν έμπνευση από τη μουσική του μεγάλου βιολονίστα.»Στον 20ο αιώνα, το ίδιο θέμα του Paganini θα χρησιμοποιήσουν και άλλοι συνθέτες. (Σχόλια από την συναυλία του ωδείου Μουσικός Σύνδεσμος Αθηνών- Γ.Αυγερινός στο Ιταλικό Ινστιτούτο Αθηνών).

Fernando Sor (1781-1839)
Εισαγωγή και παραλλαγές πάνω σε ένα θέμα του Mozart
Έπαιξε ο Βαλαβάνης Δημήτρης
Ο Sor ήταν ένας κλασσικός κιθαρίστας και συνθέτης που συνέθεσε μουσική πολλών ειδών. Οι σύγχρονοί του τον θεωρούσαν σαν τον μεγαλύτερο κιθαρίστα του κόσμου. Ο Sor σπάνια χρησιμοποιούσε τον παράμεσο και αρνιόταν να παίξει με νύχια. Το έργο «Εισαγωγή... σε ένα θέμα του Mozart» προϋποθέτει καλή τεχνική και βασίζεται σε ένα θέμα από την όπερα του Mozart « Ο μαγικό αυλός». Είναι το θέμα που παίζεται προς το τέλος της πρώτης πράξης και ο Sorχρησιμοποιούσε για αυτό το τίτλο“O caraarmonia”.

ΒασίληςΤσιτσάνης (1915-1984)
«Πέφτεις σε λάθη», «Αραμπάς περνά», «Γιατί με ξύπνησε πρωί»
Έπαιξαν οι Βασίλης Βαλαβάνης και Τηλεφάνης Τριανταφυλλίδης
Ο Τσιτσάνης γεννήθηκε στα Τρίκαλα από Ηπειρώτες γονείς. Το 1939 ήρθε στην Αθήνα και επηρεάστηκε από τον Βαγγέλη Παπάζογλου και Μάρκο Βαμβακάρη. Έζησε πολλά χρόνια στη Θεσσαλονίκη και το 1946 επέστρεψε στην Αθήνα, όπου τα επόμενα χρόνια γνώρισε ευρύτατη αποδοχή. Προς τιμήν του ο Δήμος Γλυφάδας μετονόμασε την οδό Βάου σε οδό «Βασίλη Τσιτσάνη».

Στον ίδιο χώρο λειτούργησε έκθεση έργων ζωγραφικής των Βαλαβανίδου-Λέτσιου Εύα, Κασαμπαλή Βασιλική, Κοκοζίδου Άννα, Κωνσταντίνου Αναστασία, Μπερτζίκη Ελένη, Τουτουντζίδου Ιωάννα, Τσόλη Κωνσταντίνα και Εβελίνα Μελιοπούλου.

Παράλληλα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης προβλήθηκαν σε προτζέκτορα έργα γλυπτικής του Λέτσιου Θανάση, ενώ στον χώρο φιλοξενούνταν ένα έργο με τον τίτλο «Η φύση δεν φυλακίζεται».

Στο τέλος ακολούθησε κέρασμα για όλους και συζήτηση σε φιλικό περιβάλλον.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι 25/4/2018.

Διοργάνωση: Βασίλης Βαλαβάνης - Νατάσα Παύλου www.veriart.gr

{jlex}flickr:72157665909690067{/jlex}