derma medicine

proteas

novart veria

Δωρεάν προβολές βραβευμένων ταινιών στην Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, οι Φίλοι του Βυζαντινού Μουσείου Βέροιας και η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας οργανώνουν στην Βέροια εβδομάδα προβολής ταινιών ιστορικών θεμάτων στο διάστημα 13 έως 18 Φεβρουαρίου 2017.

Οι ταινίες που θα προβληθούν έχουν βραβευθεί στο Φεστιβάλ ΑΓΩΝΑ / 10η Διεθνή Συνάντηση Αρχαιολογικής Ταινίας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ( Ταινιοθήκη της Ελλάδος) στο διάστημα 17-23 Οκτωβρίου 2016. Οι συναντήσεις αυτές οργανώνονται από τον «ΑΓΩΝΑ», την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού.

Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι οι ακόλουθες: «Υποβρύχιο Περσέας», «Τα γυναικεία», «Η σοφία της Αγια-Σοφιάς», « Τα μυστικά του Κολοσσαίου», «Σώζοντας το Mes Aynak», «Ιστορία αναστηλώσεων Ερεχθείου», «Ένα γιγάντιο πάζλ: η επικούρειος επιγραφή του Διογένη στα Οινόανδα», «memORIA».

Την υπόψη εβδομάδα οι ταινίες θα προβάλλονται κάθε πρωί στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Βιβλιοθήκης, Έλλης 8, Βέροια για τους μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων της Ημαθίας, που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον, χωρίς οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση για τους μαθητές ή τα σχολεία.

Το αναλυτικό πρόγραμμα προβολής έχει ως εξής:

Δευτέρα και Παρασκευή ( 13, 17/2/2017)

9.30-10.00 : Ιστορία αναστηλώσεων Ερεχθείου
10.00-11.30 : Η σοφία της Αγια-Σοφιάς
11.30-12.00: Υποβρύχιο Περσέας
12.00-13.00: Σώζοντας το Mes Aynak

Τρίτη και Πέμπτη (14,16/2/2017)

9.00-9.45 : Ένα γιγάντιο πάζλ: η επικούρειος επιγραφή του Διογένη στα Οινόανδα
10.00-11.30 : Τα μυστικά του Κολοσσαίου
11.30-12.00: Ιστορία αναστηλώσεων Ερεχθείου
12.00-13.00: Τα γυναικεία

Για κρατήσεις θέσεων των σχολικών τμημάτων, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας (κ. Ασπασία Τασιοπούλου, κ. Φιφή Τριανταφυλλίδου) στο τηλ. 2331024494 μέχρι και την Παρασκευή 10-2-2017. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Επίσης, το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017 στον ίδιο χώρο και επίσης με ελεύθερη είσοδο θα προβληθούν για το ευρύ κοινό μόνο οι ακόλουθες ταινίες.
9.30-10.00 : Ιστορία αναστηλώσεων Ερεχθείου
10.00-10.30 : Ένα γιγάντιο πάζλ: η επικούρειος επιγραφή του Διογένη στα Οινόανδα
10.30-12.00: Η σοφία της Αγια-Σοφιάς
12.00-13.10: memORIA

Αναλυτικά οι ταινίες που θα προβληθούν είναι οι ακόλουθες :

Ιστορία αναστηλώσεων Ερεχθείου. Διάρκεια 18’
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πατρίκιος, Ελλάδα 2010
Η τρισδιάστατη ταινία αναφέρεται στην οικοδομική ιστορία του Ερεχθείου, του ιερότερου κτίσματος της Ακρόπολης. Ξεκινά από τη μορφή που είχε το μνημείο στην αρχαιότητα και παρουσιάζει τις αλλαγές που υπέστη στο πέρασμα των αιώνων. Από τις επισκευές του μνημείου στη ρωμαϊκή εποχή, τη μετατροπή του σε βυζαντινή εκκλησία, τις καταστροφές που υπέστη στην τουρκοκρατία, τις κλοπές του Έλγιν μέχρι τις αναστηλωτικές επεμβάσεις, μετά την απελευθέρωση, τον 19ο και 20ο αιώνα. Στη συνέχεια εστιάζει στη σύγχρονη εποχή κατά την οποία οι επεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν υπό την εποπτεία της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης.

Σώζοντας το Mes Aynak, διάρκεια 60’
Σκηνοθεσία: Brent Huffman, ΗΠΕ, 2014
Το Μες Αϊνάκ βρίσκεται 40 km νοτιοδυτικά της Καμπούλ. Σημαίνει «μικρή πηγή χαλκού» και έχει τα μεγαλύτερα αποθέματα χαλκού του Αφγανιστάν. Το 2007 η κυβέρνηση της χώρας υπέγραψε συμφωνία για την εκμετάλλευση των αποθεμάτων με μεταλλουργική εταιρεία της Κίνας. Το Μες Αϊνάκ όμως είναι και ένας μεγάλος βουδιστικός αρχαιολογικός χώρος, στον οποίο έχουν γίνει έρευνες μόνο στο 10% αυτού. Μια σύγκρουση ανάμεσα στη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, στις οικονομικές ευκαιρίες και στις επιθέσεις των Ταλιμπάν.

Τα μυστικά του Κολοσσαίου, διάρκεια 90’
Σκηνοθεσία: Pascal Cissot, Γαλλία, 2014
Το Κολοσσαίο, έργο του αυτοκράτορα Βεσπασιανού (9-79 μ.Χ.), κτίστηκε στην καρδιά της Ρώμης με σκοπό να νομιμοποιήσει πολιτικά τη νέα δυναστεία των Φλαβίων. Βασίστηκε στην τεχνική ιδιοφυΐα των Ρωμαίων, είναι ένα αυτοφερόμενο – όχι σε κοίλωμα λόφου- οικοδόμημα από τραβερτίνη και κονίαμα, έχει σχήμα ελλειψοειδές με μήκη αξόνων 190 και 155 m. Το εντυπωσιακό κτίσμα αποτελούσε τόπο θεαμάτων που απευθύνονταν σε 50.000 θεατές. Τα θεάματα αυτά διαδραματίζουν μείζονα ρόλο στην πολιτική λειτουργία της αυτοκρατορίας, αποτελούσαν ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ρωμαϊκού κόσμου, όπως επιβεβαιώνουν δεκάδες αμφιθέατρα που εμφανίστηκαν στο χώρο της ρωμαϊκής διοίκησης, μέχρι να ακολουθήσουν και αυτά μαζί με το Κολοσσαίο, την τελική πτώση της προς τα τέλη του 5ου μ.Χ. αι. . Με ποιούς όμως τρόπους εξασφαλίζονταν η τεχνική υποστήριξη αυτών των θεαμάτων;

Η σοφία της Αγια-Σοφιάς, διάρκεια 90’
Σκηνοθεσία: Olivier Julien, Γαλλία, 2014
Η Αγία Σοφία, περατωμένη στη σημερινή μορφή της το 537 μ. Χ. από τους Ισίδωρο και Ανθέμιο, υπήρξε το θρησκευτικό κέντρο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Μετά την Άλωση μετατράπηκε σε τζαμί και μετά το 1923 έγινε Μουσείο. Εργασίες έρευνας και συντήρησης οδήγησαν στην εκ νέου ανακάλυψη, κάτω από τις οθωμανικές διακοσμήσεις, κάποιων από τους θησαυρούς που αρχικά στέγαζε: τα εκπληκτικά βυζαντινά έργα τέχνης που ήρθαν στο φως αναζωπύρωσαν το σχετικό ενδιαφέρον και οδήγησαν στην αποκατάσταση της ορθής θέσης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην Ιστορία.
Μετά τον μεγάλο σεισμό 7,4 R, που έγινε στην περιοχή το 1999, και την πιθανότητα ενός μεγάλου σεισμού στα επόμενα χρόνια, μια διεθνής ομάδα αρχιτεκτόνων, σεισμολόγων και πολιτικών μηχανικών επιχειρεί να φωτίσει τα μυστικά της εκπληκτικής αντοχής του κτίσματος στους σεισμούς. Αναλύοντας τους λόγους της ανθεκτικότητας της, ελπίζουν να αποκαλύψουν τα αδύνατα σημεία της, ώστε να παρέμβουν για να σωθεί. Παρακολουθώντας τις εργασίες τους επί τόπου, το ντοκιμαντέρ αυτό μας εισάγει στην ιστορία των πολιτισμών, των θρησκειών και των τεχνών, παρέχοντας και μια σύγχρονη διεπιστημονική προσέγγιση στη συντήρηση των μνημείων.

Τα γυναικεία, διάρκεια 53’
Σκηνοθεσία: Lorenzo Daniele, Ιταλία, 2015
Μια φωτογράφος από το Παλέρμο, μια οινοποιός από τη Ραγκούζα, μια συγγραφέας από το Αργκιτζέντο, μια αρχαιολόγος από τη Γέλα, μια ηθοποιός από την Κατάνια, μια ηλικιωμένη από την Έννα. Τι συνδέει αυτά τα πρόσωπα; Το γεγονός ότι είναι γυναίκες και είναι από τη Σικελία, μια περιοχή που έχει επηρεαστεί από την πρόσφατη οικονομική κρίση.
Οι ιστορίες τους είναι κομμάτια μιας ενιαίας ιστορίας, η οποία διατηρεί την κληρονομιά της Σικελίας, μιάς απολύτως «γυναικείας» περιοχής. Αυτό πιστοποιείται από μια μεγάλη ποικιλία μύθων, θρύλων και λατρειών που σχετίζονται με τις γυναίκες, οι οποίες εναλλάσσονταν και επικαλύπτονταν εν μέρει μέσα στο χρόνο και έγιναν συνεκτική δύναμη για όλους τους λαούς που κατείχαν το νησί.

Υποβρύχιο Περσέας, διάρκεια 17’
Σκηνοθεσία: Αντώνης Δελαπόρτας, Ελλάδα, 2015
Είναι η νύχτα της 6ης Δεκεμβρίου 1941, όταν ένα βρετανικό υποβρύχιο πλέει σιωπηλά ανοικτά της Κεφαλονιάς. Μία τρομακτική έκρηξη καταστρέφει το υποβρύχιο. Από τα 60 μέλη του πληρώματος θα σωθεί μόνο ένας... Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος μαίνεται. Μια απίστευτη μα πραγματική ιστορία. Η έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος ETCP «Greece-Italy 2007-2013» από το Εργαστήριο Θαλάσσιας Γεωλογίας και Φυσικής Ωκεανογραφίας του Πανεπιστημίου Πατρών και την UFR-Team.

Ένα γιγάντιο πάζλ: η επικούρειος επιγραφή του Διογένη στα Οινόανδα, διάρκεια 32’
Σκηνοθεσία: Nazim Guveloglu, Τουρκία, 2012
Τα Οινόανδα, αρχαία πόλη στη μικρασιατική ενδοχώρα, κοντά στη Φέτιγιε (αρχαία Τελμησσός) σήμερα είναι ένας εντυπωσιακός ερειπιώνας σε υψ. 1400 m. Ο επικούρειος φιλόσοφος Διογένης ο Οινοανδεύς κατασκεύασε ένα πραγματικό λίθινο βιβλίο, μια επιγραφή μήκους 65-80m και ύψους 3,60m, στην ελληνική γλώσσα για να μεταφέρει τις διδαχές του (2ος μ. Χ. αι) στις επόμενες γενιές και στους επισκέπτες της πόλης. Η ταινία προσεγγίζει επικούρειες έννοιες, όπως φιλία, χαρά, όνειρα κλπ., παράλληλα με την ιστορία της έρευνας της επιγραφής. Σύμφωνα με τον Martin Ferguson Smith, έργο ζωής του οποίου είναι η επαναδημοσίευση της επιγραφής, το περιεχόμενό της αντιστοιχεί και στα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας.

memORIA, διάρκεια 70’
Σκηνοθεσία: Γιώργος Ιατρού, Ελλάδα, 2015
«memORIA» στην ιταλική γλώσσα σημαίνει μνήμη. «ORIA» λεγόταν το ατμόπλοιο που βυθίστηκε στις 12.2.1944 στις ακτές του Σουνίου με θύματα περισσότερους από 4.000 Ιταλούς στρατιώτες αιχμαλώτους των Γερμανών, ήταν το μεγαλύτερο σε απώλειες ναυάγιο Ιταλών αιχμαλώτων στον ελληνικό χώρο. Το ντοκιμαντέρ καταγράφει την ιστορία και τη μνήμη, 70 χρόνια μετά, του ναυαγίου. Ηλικιωμένοι κάτοικοι της περιοχής (Λεγραινά, Κερατέα, Ανάβυσσος) διηγούνται την τρομακτική ανάμνησή του. Ιταλοί απόγονοι των θυμάτων έρχονται και αποτίουν φόρο τιμής. Μια καραβάνα που βρέθηκε από τον δύτη Αριστοτέλη Ζερβούδη με το όνομα του Ιταλού στρατιώτη ήταν ο καταλύτης για το ταξίδι στην Ιταλία, στην πόλη Βαϊάνο, όπου κάθε χρόνο γίνονται εκδηλώσεις από το Δίκτυο Οικογενειών Αγνοούμενων του ORIA. Ένα μνημείο στήθηκε από Έλληνες και Ιταλούς το 2014 στην παραλία του Χάρακα, απέναντι από το νησί του Πατρόκλου, για να θυμίζει το ανεπίτρεπτα ξεχασμένο έως τώρα ναυάγιο, τους αγαλήνευτους νεκρούς, τα σκοτεινά σημεία της ιστορίας, αλλά και την απαραίτητη σήμερα συναδέλφωση και την κάθαρση της τραγωδίας.

giannopoulos

maiovis

sidiropoulos

studio 69