novart

meimaridis

super course

proteas

Τηλεδιασκέψεις εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Στο πλαίσιο της υποστήριξης και ενημέρωσης των εκπαιδευτικών των σχολείων παιδαγωγικής μου ευθύνης για την οργάνωσης της εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκαν συνολικά δέκα (10) τηλεδιασκέψεις μεταξύ της  Δευτέρας 23 και Παρασκευής 27 Μαρτίου 2020.

Οι τηλεδιασκέψεις  οργανώθηκαν από τον Γεώργιο Μακαρατζή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κεντρικής Μακεδονίας.

Στις τηλεδιασκέψεις συμμετείχαν συνολικά 219  εκπαιδευτικοί ΠΕ70 των  1ου, 2ου, 3ου, 4ου, 5ου, 6ου, 7ου, 8ου, 9ου, 10ο, 12ου, 13ου, 16ου Δημοτικών Σχολείων Βέροιας, των Δημοτικών Σχολείων Αγίας Βαρβάρας, Βεργίνας-Παλατιτσίων, Διαβατού – Μέσης, Σταυρού Ριζωμάτων-Δασκίου-Σφηκιάς και Τριποτάμου- Ράχης.

Αντικείμενο των τηλεδιασκέψεων ήταν η ενημέρωση των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, σύγχρονης και ασύγχρονης:

(1) Διερευνώ το προφίλ των μαθητών/τριών

(2) Καθορίζω το περιεχόμενο των ψηφιακών μαθημάτων

(3) Επιλέγω τον τρόπο της εξ αποστάσεως διδασκαλία και

(4) Οργανώνω τα ψηφιακά μαθήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας.

  • Διερευνώ το προφίλ των μαθητών/τριών

Ο/Η εκπαιδευτικός διερευνά την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή της κάθε οικογένειας των μαθητών/τριών της τάξης, ώστε η οποιαδήποτε προσπάθεια τηλεκπαίδευσης να απευθύνεται σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές της τάξης του/της.

Για τον λόγο αυτόν ο/η εκπαιδευτικός αποστέλλει προς τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, χρησιμοποιώντας υπηρεσία του διαδικτύου (π.χ. Google Forms) είτε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

  • Καθορίζω το περιεχόμενο των ψηφιακών μαθημάτων

Ο/Η εκπαιδευτικός καθορίζει το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων και εργασιών σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ σε τέσσερις ομάδες (1) Δραστηριότητες εμπέδωσης της διδαγμένης ύλης (2) Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας  (3) Δημιουργικές Δραστηριότητες και (4) Τέχνες.

  • Επιλέγω τον τρόπο της εξ αποστάσεως διδασκαλία

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται  στη διακριτική ευχέρεια του/της εκπαιδευτικού. Ενθαρρύνεται η χρήση της προτεινόμενης από το ΥΠΑΙΘ πλατφόρμας λόγω της προσφερόμενης ασφάλειας προσωπικών δεδομένων.

Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν αναπτυχθεί και αξιοποιούνται ήδη από τα σχολεία και τους/τις εκπαιδευτικούς είναι δυνατόν να συνεχίσουν να αξιοποιούνται.

Επομένως, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω τρόπους ασύγχρονης ή σύγχρονης διδασκαλίας (1) Κινητό τηλέφωνο (2) Ηλεκτρονική αλληλογραφία (3) Πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (4) Πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης εκτός Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (5) Πλατφόρμα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

  • Οργανώνω ψηφιακά μαθήματα σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας

Ο /Η εκπαιδευτικός καθορίζει το καθημερινό πρόγραμμα εξ αποστάσεως μαθημάτων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων. Οι μαθητές μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό, κάνουν τις εργασίες/δραστηριότητες που αναθέτει ο/η εκπαιδευτικός, υποβάλλουν ερωτήματα προς τον/την εκπαιδευτικό και αναρτούν τις εργασίες τους στην καθορισμένη προθεσμία.

Ο/Η εκπαιδευτικός αποστέλλει σχόλια προς τους μαθητές για τις εργασίες τους καθώς και υποδείξεις για τη βελτίωσή τους. Οι εργασίες των μαθητών/τριών αποθηκεύονται στο περιβάλλον της εικονικής τάξης.

Συζήτηση

Μετά την παρουσίαση της μεθοδολογίας ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.

Στη συζήτηση αναδύθηκαν ζητήματα αναφορικά με (1) την έως σήμερα δυσκολία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου να υποστηρίξει τόσο την επικοινωνία με τους γονείς όσο και τη δημιουργία των ασύγχρονων ψηφιακών τάξεων (2) τη χρήση εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας και εκπαίδευσης, όπως τα ιστολόγια και τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης (viber, Messenger) (3) τους τρόπους διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων  (4) την ανάγκη επιμόρφωσης για την απόκτηση  γνώσεων και την καλλιέργεια ικανοτήτων που θεωρούνται απαραίτητες για τη δημιουργία και τη διαχείριση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και (5) τις δυσκολίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για ευάλωτες και οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες, λόγω της μη ύπαρξης απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής καθώς και της δυσκολίας επικοινωνίας μαζί τους.

Σύμφωνα με τα σχόλια των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, οι τηλεδιασκέψεις έδωσαν τη ευκαιρία (1) να ενημερωθούν για το πώς γίνεται μια εξ αποστάσεως διδασκαλία, ασύγχρονη ή σύγχρονη (2) να απαντηθούν ερωτήσεις και (3) να δοθούν διευκρινίσεις για ζητήματα που τους απασχολούν.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους/τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις τηλεδιασκέψεις και να δηλώσω ότι είμαι στη διάθεσή τους ώστε αφενός να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και αφετέρου να ωφεληθούν όλες/οι οι μαθήτριες/τές.

                                                                                                                Γεώργιος Μακαρατζής

                                                                                                Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου

                                 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας.

vasilikos

dyslexia centers

kyriazis

sidiropoulos

maiovis

studio 69