novart

meimaridis

super course

proteas

Σύλλογοι ΑμΕΑ ζητούν την επαναλειτουργία των δομών τους

H Mέριμνα Ατόμων με Αυτισμό και το κδαπ μεΑ Μ.Α.μ.Α με έδρα την Βέροια, σε συνεργασία με ακόμη περισσότερους συλλόγους ΑμεΑ αλλά και διαδικτυακές ομάδες από όλη την Ελλάδα, έστειλαν επιστολή προς τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ ,κύριο Παναγιώτη Αρκουμανέα, με σκοπό να λάβουν μια απάντηση για το’ τι μέλλει γενέσθαι’ με το ασφαλές άνοιγμα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΑΜΕΑ των οποίων η επαναλειτουργία είναι επιβεβλημένη! Στην παρακάτω επιστολή προτείνουν και τρόπους ασφαλούς επαναλειτουργίας λόγω κορονοϊού με σκοπό να ακουστούν οι φωνές των παιδιών.

Αναλυτικά η επιστολή

"Αξιότιμε κ. πρόεδρε ,

Η επιστολή αυτή είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας Σωματείων και Συλλόγων που εκπροσωπούν άτομα με αναπηρίες, αυτισμό, νοητική υστέρηση , Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές , την συνυπογράφουν κι άλλοι φορείς και διαδικτυακές ομάδες και αποσκοπεί στη διεκδίκηση του δικαιώματος των παιδιών ΑΜΕΑ στην Παιδεία τους (άρθρο 16 Σύνταγμα)

Έκπληκτοι παρατηρήσαμε την ανακοίνωσή ότι προβλέπεται αναστολή λειτουργίας για όλα τα Ειδικά σχολεία, μη λαμβάνοντας υπόψιν το άρθρο 5 και το άρθρο 24 της Σύμβασης του Ο.Η.Ε που αντιστοίχως αναφέρεται στην ‘’Ισότητα και μη διάκριση’’ και ΄΄Ισότιμη συμμετοχή του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού στην εκπαίδευση’’. Και αυτό παρ’όλες τις εκκλήσεις του Ο.Η.Ε προς όλες τις κυβερνήσεις να ληφθεί μέριμνα ώστε η πανδημία του κορωνοϊού να μην εντείνει τις ανισότητες και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και η πρόσβασή τους σε ευκαιρίες εκπαίδευσης και συμμετοχής τους στην κοινωνία.

Η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων που εύλογα αποφασίστηκε για την αποφυγή κινδύνου διασποράς του ιού και την προστασία της δημόσιας υγείας είχε ολέθριες συνέπειες στη λειτουργικότητα και τον ψυχισμό των παιδιών ΑΜΕΑ.(παλινδρόμηση, έκπτωση δεξιοτήτων, κοινωνικός αποκλεισμός).

Είναι ζωτικής σημασίας τα ΑμεΑ να επιστρέψουν στην καθημερινότητα τους, για την σωματική ,αλλά και ψυχική τους υγεία.

· Σωματική, διότι όπως είναι γνωστό όταν η καθημερινότητα ενός ατόμου π.χ. με Νοητική Στέρηση ή Αυτισμό διαταραχθεί, θα υπάρξουν σε αρκετές περιπτώσεις αυτοτραυματισμοί (χτύπημα του κεφαλιού στον τοίχο,δαγκώματα) και σε πολλές περιπτώσεις και επιθετικότητα προς το οικείο περιβάλλουν. Επίσης συνήθεις είναι οι διατροφικές διαταραχές και οι διαταραχές ύπνου

· Ψυχική, διότι όπως γνωρίζει η επιστημονική κοινότητα τα περισσότερα άτομα ΑμεΑ (μαζί με τους γονείς τους) έχουν δαπανήσει χιλιάδες ώρες σε ειδικές θεραπείες για να αποκτήσουν είτε απλές είτε πιο σύνθετες δεξιότητες, για να έχουν ένα όσο το δυνατόν καλύτερο βιοτικό επίπεδο και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

· Με τον εγκλεισμό και τον πλήρη αποκλεισμό τους επ΄ αόριστον, αφού δεν έχει γίνει ειδική μνεία –μέριμνα, για την επανένταξη τους στην κοινωνία (ΚΔΑΠ-ΜΕΑ,ΚΔΗΦ –ΑΜΕΑ, Ειδικά σχολεία) θα υπάρξει ολική παλινδρόμηση, κοινωνικός αποκλεισμός και το κόστος ψυχικό και οικονομικό θα είναι τεράστιο και πολύπλευρο.

Η Ειδική αγωγή δεν είναι μόνο Παιδεία, είναι θεραπεία…

Με την σημερινή μας επιστολή σας προτείνουμε μία σειρά μέτρων που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή επαναλειτουργία όλων των δομών ειδικής αγωγής, Ειδικών σχολείων, ΚΔΑΠ ΜΕΑ, ΚΔΗΦ κοκ :

· Μειωμένος αριθμός μαθητών ανά τμήμα (όπως γνωρίζεται ο προβλεπόμενος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα ειδικά σχολεία είναι μεταξύ 3 και 5 μαθητών)

· Εκ περιτροπής προσέλευση μαθητών

· Μαθήματα σε ανοιχτούς χώρους ή σε περιπτώσεις έλλειψης κατάλληλων χώρων στα Ειδικά σχολεία ,διάθεση άλλων δημοτικών κτιρίων για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, όπως προτείνεται και από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων

· Προσαρμογή των μεθόδων διδασκαλίας

· Ατομικές συνεδρίες όπως ήδη προβλέπεται για λογοθεραπείες, εργοθεραπείες, φυσικοθεραπείες.

· Παράταση της διάρκειας του Σχολικού έτους

· Επέκταση του προγράμματος βοήθεια στο σπίτι με εξειδικευμένο προσωπικό για τις ομάδες υψηλού κινδύνου

Μέρος αυτών των μέτρων έχει εφαρμοστεί τόσο στην Ελλάδα στα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης όσο και στο εξωτερικό στα Ειδικά σχολεία όπως γνωρίζετε στην Γερμανία και την Γαλλία.

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι μαθητές που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου φοιτούν τόσο σε σχολεία τυπικής εκπαίδευσης όσο και σε ειδικά σχολεία.

Από κανένα στατιστικό στοιχείο ή επιστημονική μελέτη δεν προκύπτει ότι στην Ελλάδα οι μαθητές που φοιτούν στα ειδικά σχολεία είναι στις λεγόμενες ομάδες υψηλού κινδύνου όπως αυτές έχουν οριστεί από τον οργανισμό σας για την περίπτωση του SARS-COV2 . Αντιθέτως η πλειοψηφία των μαθητών είναι χωρίς σύνοδα νοσήματα, χαίρουν άκρας υγείας και το ανοσοποιητικό τους είναι ισχυρό όπως συνάδει με την ηλικία τους.

Για τους μαθητές όμως που ανήκουν στις λεγόμενες ομάδες υψηλού κινδύνου θα μπορούσε λοιπόν να υπάρξει πρόβλεψη να επεκταθεί το πρόγραμμα βοήθεια στο σπίτι με εξειδικευμένο προσωπικό έτσι ώστε τα παιδιά ή ενήλικες που χρειάζονται βοήθεια και ειδική αγωγή και δεν πρέπει να συγχρωτιστούν να εξυπηρετηθούν στην οικία τους

θα ήταν λυπηρό για την τιτάνια προσπάθεια τόσο του οργανισμού σας, καθώς και του κρατικού μηχανισμού στο σύνολο του ,στο επιμύθιο της να στιγματιστεί με την υποψία πολιτικής διακρίσεων απέναντι στην ασθενέστερη κοινωνικά ομάδα, τα παιδιά με αναπηρίες. Η έλλειψη πρόνοιας σε ένα τέτοιο ευαίσθητο θέμα είναι εύκολο να εκληφθεί ως αμέλεια ακόμα και ως μισαναπηρισμός από την κοινή γνώμη.

Με οδηγό το μέχρι τώρα έργο σας, αναμένουμε να ανταποκριθείτε άμεσα και θετικά στο δίκαιο αίτημα μάς για δίκαιη μεταχείριση των παιδιών με αναπηρία και στην εξασφάλιση του δικαιώματος τους στη δημόσια παιδεία όπως αυτό περιγράφεται στην παράγραφο 16, άρθρο 2 και 4 το Συντάγματος.

Απευθύνουμε έκκληση σε εσάς και όλους τους αρμόδιους φορείς να ληφθούν ΑΜΕΣΑ όλα τα απαραίτητα μέτρα τόσο για τους μαθητές/τριες όσο και για τους/τις εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και να επαναλειτουργήσουν ΟΛΕΣ οι δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης , καθώς και τα ΚΔΗΦ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ".

vasilikos

dyslexia centers

kyriazis

sidiropoulos

maiovis

studio 69