Τα προβλήματα της παιδείας ανέδειξαν σε κοινή συνέντευξη τύπου δάσκαλοι και καθηγητές στην Βέροια

elmekaidaskaloi

Τα προβλήματα που ταλανίζουν τον χώρο της παιδείας ανέδειξαν με κοινή συνέντευξη τύπου στην Βέροιας δάσκαλοι και καθηγητές. Πρόκειται για προβλήματα που δημιουργούνται από την μείωση κονδυλίων, ελέω μνημονίου, και δυσχεραίνουν το έργο τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών.

Το λόγο πρώτος πήρε ο εκπρόσωπος του συλλόγου Δασκάλων Δημήτρης Πυρινός ο οποίος τόνισε ότι η κατάσταση που βιώνουν τα σχολεία σήμερα είναι η χειρότερη των τελευταίων ετών. Ο κ. Πυρινός τόνισε ότι η μείωση δαπανών στην παιδεία δημιουργεί εκπαιδευτικά κενά, κατάργηση υποστηρικτικών δομών, βιβλία με κακογραμμένα κείμενα, μείωση προσωπικού μέσω αξιολόγησης, κλείσιμο σχολικών μονάδων κ.α. Ο κ. Πυρινός αναφέρθηκε και στα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας που είναι αύξηση δαπανών στην παιδεία, μείωση μαθητών ανά τάξη, δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών, αύξηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αύξηση των αποδοχών των εκπαιδευτικών. Τέλος είπε ότι οι δάσκαλοι είναι αντίθετοι στο σημερινό πειθαρχικό δίκαιο.

Εκ μέρους των καθηγητών, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Αλέκος Μόσχος σημείωσε ότι συζητούνται τα αυτονόητα στο πειθαρχικό δίκαιο και στάθηκε στα προβλήματα που δημιουργεί η εφαρμογή του Νέου Λυκείου, τα οποία χαρακτήρισε σημαντικά. «Είχαμε 20 % αποτυχία στην 1η Λυκείου. Ο υπουργός ενδιαφέρεται μόνο για το επικοινωνιακό κομμάτι. Έχουμε ένα οικοδόμημα που οδηγεί τους μαθητές προς την κατάρτιση, μαθητεία, απλήρωτη εργασία είπε ο κ. Μόσχος. Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ είπε ακόμη ότι η μείωση δαπανών αύξησε τα εκπαιδευτικά κενά γίνονται αλχημείες για να καλυφθούν. «Υπάρχουν σχολεία που οι μαθητές κλήθηκαν να αλλάξουν μάθημα επιλογής, σε άλλα δεν τηρείται νομοθεσία για να σπάσει τμήμα. Βάζουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Λείπουν βιβλία από τα σχολεία από μαθήματα τράπεζας θεμάτων» είπε ο κ. Μόσχος.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ αναφέρθηκε ακόμη στην κατάργηση υποστηρικτικών δομών, στο πρόβλημα με την μεταφορά μαθητών οι μαθητές, στην αξιολόγηση που δεν θα κρίνει αντικειμενικά. «Με την αξιολόγηση γίνεται πιο ταξικό το σχολείο. Θεωρούμε ότι θα ακολουθήσουν και άλλες παραιτήσεις διευθυντών. Απέχουμε από την αξιολόγηση» είπε ο κ. Μόσχος και αναφέρθηκε και στις σοβαρές μειώσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών.
Ο δάσκαλος Γιάννης Μελιόπουλος στάθηκε στα εκπαιδευτικά κενά στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και κάλεσε τους συναδέλφους του να βρίσκονται σε εγρήγορση.

Ο καθηγητής Νίκος Μπέκης συμπλήρωσε στα λεγόμενα του κ. Μελιόπουλου, ότι δηλαδή από την αξιολόγηση θα προκύψουν αυξήσεις μισθός, ότι ο μέσος μισθός είναι 1000 ευρώ και ότι δεν θα πάρει κανείς αύξηση γιατί οι αυξήσεις είναι παγωμένες μέχρι 2016 και υπάρχει προϋπόθεση ότι πρέπει να μειωθεί η ανεργία.

Ο εκπαιδευτικός Μιχάλης Γαλουζής ανέφερε παραδείγματα για κατάργηση υποστηρικτικών δομών και ελλείψεις εκπαιδευτικών και πρόσθεσε ότι όλα τα θέματα έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα και αφορούν όλη την κοινωνία.

Ο δάσκαλος Παναγιώτης Χατζησαββας παρατήρησε ότι όσο προχωράμε στο μνημόνιο γίνεται μείωση δαπανών και η εκπαίδευση περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.

Τέλος η νηπιαγωγός Σοφία Απιδοπούλου συμπλήρωσε ότι υπάρχουν νηπιαγωγεία που δεν μπορούν να στεγάσουν όλα τα παιδιά, νοικιάζουν έξτρα χώρους και έχουν «παραρτήματα».