proteas

tsakiridis tires

logomageia

Δυσλεξία: Πρόγνωση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση με το Τεστ & Μέθοδο Παυλίδη

ΔΥΣΛΕΞΙΑ (Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Ανάγνωσης - Γραπτών)

Μήπως το παιδί σας διαβάζει αργά, άλλα βλέπει και άλλα διαβάζει, είναι ανορθόγραφο, δεν βάζει τόνους και κάνει άσκοπα διαλείμματα; Μήπως εσφαλμένα νομίζετε ότι είναι τεμπέλης και αδιάφορος; Μήπως δεν το κάνει επίτηδες, αλλά μήπως έτσι τον γεννήσατε; Μήπως κάνετε λάθος και είναι ευφυέστατος δυσλεξικός; Σκεφθείτε το.

Η Δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό των διασήμων Αϊνστάιν, Έντισον, Kέννεντυ, Ουάσιγκτον, Τσόρτσιλ, Λεονάρδο Ντα Βίντσι, Τομ Κρουζ, Σ. Σταλόνε, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Σπίλμπεργκ, Στηβ Τζομπς και Μπιλ Γκέϊτς. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε δυσλεξικός είναι και μεγαλοφυής,

Η δυσλεξία είναι θειο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την διά βίου ειδική μαθησιακή δυσκολία, που εμφανίζεται με πολύ αργή ανάγνωση, τρομερή ανορθογραφία, με τη δυσκολία τους να εκφράζονται γραπτώς, καθώς στη μεταφορά της σκέψης στο γραπτό. Αποδίδουν πολύ καλύτερα στα προφορικά, γι’ αυτό και εξετάζονται προφορικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Επίσης, η σχολική επίδοσή τους είναι κατώτερη από την αναμενόμενη, σύμφωνα με την προσπάθεια και την ανώτερη πνευματική τους ικανότητα.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: Το 15 - 22% των μαθητών παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, κάθε είδους.

Ανάλογα με τα αίτια που προκαλούν τις Μαθησιακές Δυσκολίες, χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:

1. Γενικές Μπορεί να προκαλούνται από χαμηλή ευφυΐα ή από αρνητικά ψυχολογικά, κοινωνικο-οικονομικά, εκπαιδευτικά και περιβαλλοντικά αίτια και εμφανίζονται με συχνότητα 1 αγόρι προς 1 κορίτσι, διεθνώς.

2. Ειδικές Μας ακολουθούν σε όλη μας τη ζωή. Για τη διάγνωσή τους 2 είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις: 1. IQ τουλάχιστον γύρω από το Κανονικό, και 2. Βιολογική αιτία. Δηλαδή, δεν γίνονται, αλλά γεννιούνται έτσι. Εμφανίζονται με συχνότητα 4 αγόρια προς 1 κορίτσι, διεθνώς.

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χωρίζονται σε 3 κύριες κατηγορίες ή σε συνδυασμούς τους:

1. Η Δυσλεξία είναιΕιδική Μαθησιακή Δυσκολίαστην Ανάγνωση και στα γραπτά. Εμφανίζεται τουλάχιστον το 5% του πληθυσμού, διεθνώς. ΟιΔυσλεξικοί παρουσιάζουν πολύ μεγάληδυσκολία στην ανάγνωση (πολύ αργή, με λάθη, άλλα βλέπουν και άλλα διαβάζουν, δεν χρωματίζουν τη φωνή τους). Δυσκολεύονται να μεταφέρουν τον προφορικό τους λόγο στο γραπτό. Είναι πολύ καλύτεροι στα Προφορικά από τα γραπτά και στα Πρακτικά από τα θεωρητικά μαθήματα.

2. Η Δυσορθογραφία Ανορθόγραφοι, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες. Επίσης κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους. Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους.

3. Δυσαριθμησία= πρόβλημα στη μαθηματική λογική ή στις πράξεις).

Η δυσλεξία, η δυσορθογραφία και η δυσαριθμησία είναι ιδιαίτερα κρυφές και παραπλανητικές, γιατί δεν φαίνονται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία, αφού δεν παρουσιάζονται προβλήματα λόγου-ομιλίας, αντιθέτως είναι εξαιρετικά ευφυή και δημιουργικά άτομα.

Οι ψυχο-περιβαλλοντικοί και οι εκπαιδευτικοί παράγοντες (π.χ. η ποιότητα του σχολείου και των εκπαιδευτικών) μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση, αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν την δυσλεξία, τη δυσορθογραφία, τη δυσαριθμησία ή τη Διάσπαση Προσοχής(ΔΕΠΥ), (πρόβλημα αυτοσυγκέντρωσης, συμπεριφοράς και οργάνωσης)  που συνήθως συνυπάρχουν, έχουν Βιο-νευρολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία (άρα υπάρχουν από τη Γέννα).

Η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής δεν φεύγουν από μόνες τους. Γι’ αυτό είναι επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική βιολογική πρόγνωση –διάγνωση για να βελτιώσουμε τη Συμπεριφορά, τον Αυτοέλεγχο, την Κοινωνικότητα και τη Σχολική Επίδοση. Έτσι θα αποφύγουμε τα δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή σχολική αποτυχία και από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.

Συνεπώς, με το κατάλληλο βιολογικό τεστ, όπως είναι το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ, μπορούν να Προγνωσθούν - Διαγνωσθούν ακόμη και από την Προσχολική Ηλικία. Είναι τόσο μοναδικά αντικειμενικό και ακριβές το Τεστ Παυλίδη και τόσο καταξιωμένο διεθνώς, ώστε έρχονται στα 36 Κέντρα ‘DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD’ οικογένειες από τις 5 Ηπείρους και από 38 Χώρες, ακόμη και από τις πλέον προηγμένες (βλέπε www.dyslexiacenters.gr).

Ψυχολόγοι και Ειδικοί Παιδαγωγοί είναι οι κατάλληλοι επιστήμονες για τη Διάγνωση και την αντιμετώπιση της Δυσλεξίας. Διεθνώς, μόνον οι ψυχολόγοι δικαιούνται να χορηγούν τα τεστ ευφυΐας, τα οποία είναι απαραίτητα για τη διάγνωση της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής (ΔΕΠΥ). Για την Αξιόπιστη διάγνωση της Δυσλεξίας απαιτούνται τουλάχιστον 1,5 ως 2 ώρες τεστ και άλλες τόσες ώρες για την ανάλυσή τους.

Η βιολογική πρόγνωση από την προσχολική ηλικία (π.χ. με το βιολογικό τεστ της οφθαλμοκίνησης, διεθνώς γνωστό ως ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ) και η ακριβής, έγκαιρη διάγνωση οδηγούν στην εξατομικευμένη αντιμετώπιση π.χ. με την αποτελεσματική ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ, η οποία έχει αποδειχθεί από εκτενείς έρευνες γνωστών Αγγλικών πανεπιστημίων ότι είναι 8 φορές πιο Αποτελεσματική από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία. Εκτός από αποτελεσματική είναι και ευχάριστη, διότι πραγματοποιείται με τα εξειδικευμένα προγράμματά μας, μέσω TABLET. Επίσης, μειώνει σημαντικά τις αρνητικές ψυχο-εκπαιδευτικές συνέπειες (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση) και οδηγεί τα παιδιά μας από την αποτυχία στην Επιτυχία και από τη δυστυχία στην Ευτυχία.

Η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα και Υπερκινητικότητα καθώς και η Δυσλεξία, η Δυσορθογραφία και η Δυσαριθμησία μπορούν να διαγνωσθούν και να αντιμετωπισθούν επιτυχώς οποτεδήποτε, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο.

Χριστίνα Γαϊτάνου, Ψυχολόγος
Επιστημονική Διευθύντρια
Dyslexia Centers - Pavlidis Method’, Βέροια

dyslexia centers

tsiafoulis

sidiropoulos

meimaridis

studio 69