iek alpha23

tsakiridis tires

proteas

Βέροια: Παρουσίαση του προγράμματος "Δημόσιος Αστικός Χώρος και Γκράφιτι"

Υποστηρίζεται ότι η εκπαίδευση θα μπορούσε να διαμορφώσει αυριανούς ενεργούς πολίτες αν βοηθούσε τους μαθητές και τις μαθήτριες να αποκτήσουν γνώση και να καλλιεργήσουν ικανότητες, στάσεις και αξίες, προκειμένου να καταστούν ικανοί και ικανές να συμμετέχουν αποτελεσματικά, ενεργά και υπεύθυνα στις κοινωνίες που ζουν ως αυριανοί πολίτες.

"Παράλληλα, η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και η συμμετοχή τους στη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου αποτελεί βασικό σκοπό της λειτουργίας του 3ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης, Θεωρούμε σημαντικό το ρόλο του εκπαιδευτικού στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, επειδή πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι που τελικά θα αλλάξουν τον κόσμο του σχολείου, υιοθετώντας τη δράση στην τάξη τους ως συστηματική μέθοδο έρευνας" αναφέρεη η ανακοίνωση του 3ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) .

Στο πλαίσιο αυτό, τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019 και από ώρα 10:00 - 13:00, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βέροιας πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του προγράμματος με θέμα "Δημόσιος Αστικός Χώρος και Γκράφιτι". Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες του 1ου, 5ου, 6ου,10ου Δημοτικών Σχολείων Βέροιας και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μακροχωρίου.

Η ημερίδα διοργανώθηκε από το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας και τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων.

Στην ημερίδα παρευρέθηκαν ο Οργανωτικός Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κ. Νικόλαος Γραίκος, ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κ. Γεώργιος Μακαρατζής και εκ μέρους του Δήμου Βέροιας o πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, εμπνευστής και συντάκτης του προγράμματος κ. Νικόλαος Μαυροκεφαλίδης, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες των σχολείων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών παρουσίασαν με σαφήνεια την ετυμολογία, την ιστορία και τα διάφορα είδη του γκράφιτι, με προβολή και σχολιασμό φωτογραφιών από γκράφιτι αποτυπωμένα σε τοίχους σχολείων, δημόσιων και ιδιωτικών κτηρίων, και μνημείων όλων των περιόδων.

Επιπλέον, έθεσαν τους δικούς τους προβληματισμούς σχετικά με το αν το γκράφιτι είναι τέχνη, διαμαρτυρία ή βανδαλισμός, ποια είναι η σχέση του αστικού χώρου με την πολιτισμική κληρονομιά, το ζήτημα της νομιμότητας δημιουργίας ενός γκράφιτι και το πρόβλημα του βανδαλισμού των μνημείων με γκράφιτι.

Τέλος, οι μαθητές/τριες παρουσίασαν τη μεθοδολογία της εργασίας τους, καθώς και τις δικές τους ατομικές ή ομαδικές παρεμβάσεις με τις οποίες επιδίωξαν να αποκαταστήσουν ή να βελτιώσουν την αισθητική του αστικού χώρου. Μέσα από αυτές τις παρεμβάσεις, οι μαθητές/τριες δήλωσαν ότι "με την πράξη αυτή αφήσαμε το δικό μας στίγμα στο σχολείο [...] μάθαμε να συνεργαζόμαστε [...] και βοηθήσαμε ώστε το σχολείο μας να γίνει πιο όμορφο".

"Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αξίζουν συγχαρητήρια για τις πρωτότυπες και πολύ ενδιαφέρουσες εργασίες τους, τις απόψεις τους για τη σχέση της εκπαίδευσης με το γκράφιτι, καθώς και τις αισθητικές παρεμβάσεις τους στον αστικό χώρο.

Από τη δική μας πλευρά θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια ώστε το πρόγραμμα να συνεχιστεί το επόμενο σχολικό έτος στο πλαίσιο του προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων" καταλήγει η ανακοίνωση.

access

dyslexia centers

tsiafoulis

kyriazis

sidiropoulos

valavanidis1

methodos orizontio

studio 69