proteas

tsakiridis tires

logomageia

Το Κέντρο Συμβουλευτικής του Δήμου Βέροιας για συμβάν σε σχολείο

Ανακοίνωση σχετικά με αυτά που προηγήθηκαν στις 29 Ιανουαρίου στο 16 Δημοτικό σχολείο Βέροιας με αφορμή το πρόγραμμα που υλοποιείτε κάθε έτος με θέμα: "στερεότυπα - προκαταλήψεις και έμφυλη βία" εξέδωσε το Κέντρο Συμβουλευτικής και ξεκαθαρίζει ότι δε υπάρχει πρόθεση στοχοποίησης του διευθυντή καθώς η συνεργασία μαζί του υπήρξε αγαστή και άμεση.

"Tον Δεκέμβριο του 2014 το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Δήμου Βέροιας και ύστερα από έγκριση του Υπουργείου παιδείας ξεκίνησε μια σειρά βιωματικών εργαστηρίων σε μαθητές όλων των βαθμίδων (πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια) με σκοπό την ενδυνάμωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ισότητας φύλων - έμφυλων στερεοτύπων - έμφυλης βίας.

Έκτοτε και έως σήμερα σε κάθε έναρξη της σχολικής χρονιάς το Κέντρο Συμβουλευτικής στέλνει αίτημα προς έγκριση στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Υπουργείο Παιδείας για την πραγματοποίηση βιωματικών εργαστηρίων σε παιδιά Έ΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού καθώς και σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων. Το πρόγραμμα που πραγματοποιείται σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης είναι επιλεγμένο από επιστημονικά εγχειρίδια εγκεκριμένα από το Υπουργείο Εκπαίδευσης και το ΙΕΠ.

Η πεντάχρονη πορεία της υλοποίησης των εν λόγω προγραμμάτων έχει δείξει πως τόσο οι διευθυντές των σχολικών μονάδων όσο και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται σε αυτές στο μεγαλύτερο ποσοστό τους επιθυμούν να συμμετέχουν τα παιδιά στις εν λόγω δραστηριότητες (πάντα με την έγγραφη συγκατάθεση γονέων/κηδεμόνων) καθώς αντιλαμβάνονται πως η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση των μαθητών -τριών σε θέματα ισότητας - έμυλων στερεοτύπων και έμφυλης βίας κρίνεται απαραίτητη και σημαντική.

Αφορμή για όλα τα ανωτέρω στάθηκε η αντίδραση εκπαιδευτικού στο16ο Δημοτικό Σχολείου του Δήμου Βέροιας η οποία θεώρησε πως η ενημέρωση στους μαθητές της τάξης της θα έπρεπε να γίνει με τους δικούς της όρους όπως ανέφερε καθώς θεώρησε πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα προκαλούσε βλάβη στην ψυχολογία των παιδιών και θα έπρεπε να γίνει με τη μορφή και τον προγραμματισμό που αυτή θεώρησε πως είναι σωστός.

Μετά από συζήτηση της ίδιας με το επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου και αφού της εξηγήθηκαν όλες οι διαδικασίες και τα στάδια όπως αυτά εξελίσσονται κατά τη διάρκεια του βιωματικών δραστηριοτήτων η ίδια με αναιδή και προκλητικό τρόπο απάντησε πως στην σχολική της τάξη κουμάντο κάνει αυτή και μόνο.

Να σημειωθεί πως η παρουσία μας στα σχολεία αφού δοθεί η έγκριση όπως προαναφέραμε από τους αρμόδιους φορείς και υπουργεία εγκρίνεται τόσο από τον διευθυντή της εκάστοτε σχολικής μονάδας όσο και από τον σύλλογο διδασκόντων.

Στην εν λόγω περίπτωση παρόλο που έγιναν όλες οι διαδικασίες αυτοί που βγήκαν ζημιωμένοι ήταν οι μαθητές οι οποίοι δεν κατάφεραν να παρακολουθήσαν το εν λόγω πρόγραμμα επειδή η εκπαιδευτικός του τμήματος καθαρά από υποκειμενική άποψη και δικές της στερεοτυπικές αντιλήψεις θεώρησε την παρέμβαση ακατάλληλη.

Στο σημείο αυτό κρίνεται απαραίτητο να αναφερθεί πως η 5ετής πορεία της παρέμβασης μας στα σχολεία μας έφερε πολλές φορές αντιμέτωπες με προκατειλημμένες και στερεοτυπικές απόψεις αλλά και φόβο από την πλευρά των διδασκόντων σχετικά με τα θέματα της παρέμβασης έχοντας μια διαστρεβλωμένη άποψη σχετικά με τις θεματικές θεωρώντας πως δεν ταιριάζει με το προφίλ μαθητών και εκπαιδευτικών. Ευτυχώς τα περιστατικά αυτά αποτελούν μειοψηφία καθώς το εκπαιδευτικό των περισσοτέρων εκπαιδευτικών μονάδων δέχτηκε και εξακολουθεί να δέχεται τις παρεμβάσεις αυτές ως απαραίτητες πλέον για την ενημέρωση και ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών".

dyslexia centers

tsiafoulis

sidiropoulos

meimaridis

studio 69