proteas

tsakiridis tires

logomageia

Εκπαιδευτικοί Μουσικού Σχολείου Βέροιας: Περιορίζονται τα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά χαρακτηριστικά των μουσικών σχολείων

Ο σύλλογος εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Βέροιας έστειλε το παρακάτω ψήφισμα:

"Υπό τον τίτλο «Διατάξεις για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία» δημοσιεύτηκαν στις 5-11-2018, σε εκπαιδευτική ιστοσελίδα ρυθμίσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου «ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ… ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ». Μεταξύ αυτών, στο άρθρο 40, εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.

Για την ενημέρωση της σχολικής κοινότητας συνήλθε ο σύλλογος εκπαιδευτικών , σήμερα Παρασκευή23/11/2018. Μετά από εκτενή ενημέρωση και συζήτηση ομόφωνα διαπιστώθηκαν τα εξής:

α) Με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές αλλάζει ο εκπαιδευτικός και επαγγελματικός χαρακτήρας των μουσικών σχολείων της χώρας, διότι μετατρέπεται «η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, αν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής η επαγγελματικής έκφρασης» (ισχύων νόμος) σε «προετοιμασία, ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη μουσική και η καλλιέργεια των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν, χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία» (διατύπωση νέου νομοσχεδίου).

β) αφαιρείται στο νέο νομοσχέδιο η διατύπωση για τη διδασκαλία μαθημάτων αισθητικής παιδείας.

γ) αφαιρείται στο νέο νομοσχέδιο η διατύπωση «απόλυτη μουσική εξειδίκευση των εκπαιδευτικών μουσικών μαθημάτων», ως προσόν για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών αυτών.

δ) καταργείται η καλλιτεχνική επιτροπή και δεν υπάρχει διατύπωση για τη στελέχωση του ΙΕΠ με συμβούλους μουσικών μαθημάτων.

ε) αφαιρείται από το νέο νομοσχέδιο η δυνατότητα οργάνωσης, υποδοχής και διεξαγωγής μουσικών μαθημάτων για μαθητές δημοτικού.

στ) αφαιρείται από το νέο νομοσχέδιο η υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας για τη χρηματοδότηση αγοράς και τεχνικής στήριξης μουσικών οργάνων και τεχνικού εξοπλισμού των μουσικών σχολείων.

ζ) παύει να προσδιορίζεται ρητά ότι τα μουσικά σχολεία περιλαμβάνουν Γυμνάσιο και Λύκειο.

Ο σύλλογος εκπαιδευτικών ομόφωνα διαπιστώνει γενικότερα ότι, με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, περιορίζονται τα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά χαρακτηριστικά των μουσικών σχολείων (ως Γυμνασίων, Λυκείων και σχολείων εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων) και υποβαθμίζεται περαιτέρω η μουσική εκπαίδευση. Επιπλέον εισάγεται η λογική της προτεραιότητας στις προσλήψεις ιδιωτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα εργασιακά δικαιώματα. Θεωρούμε τέλος ότι ο σχεδιασμός αυτός μπορεί να αποτελεί προπομπό για ευρύτερες αναδιαρθρώσεις στα δημόσια σχολεία. Κατόπιν αυτών ο σύλλογος εκπαιδευτικών ζητά από τη σχολική κοινότητα να είναι σε εγρήγορση, ώστε να συμβάλει στην αποτροπή της ψήφισης του νομοσχεδίου.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ να αποσύρει το εν λόγω νομοσχέδιο και να ακολουθήσει ουσιαστικός διάλογος για την αναβάθμιση των μουσικών σχολείων, που τόσα πολλά έχουν προσφέρει στα εκπαιδευτικά και πολιτιστικά δρώμενα. Επίσης με την ευκαιρία δηλώνουμε ότι παραμένουν σε ισχύ οι διεκδικήσεις μας από

το ΥΠ.Π.Ε.Θ σχετικά με τα παρακάτω πάγια αιτήματα μας:

Ενεργοποίηση του νόμου και διενέργεια εξετάσεων για την απόκτηση αναγνωρισμένων πτυχίων στην Ευρωπαϊκή Μουσική (Ειδικό Αρμονίας), τη Βυζαντινή Μουσική και τα Παραδοσιακά Όργανα στο πλαίσιο λειτουργίας της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης.

Διορισμοί καθηγητών μουσικής και γενικής παιδείας με οργανικές θέσεις στα σχολεία μας.

Άμεση κάλυψη των κενών σε μουσικά μαθήματα και μαθήματα γενικής παιδείας.

Η διδασκαλία όλων των μουσικών οργάνων να είναι ατομική όπως ορίζεται από το νόμο.

Να ορίζονται με σαφήνεια στο αναλυτικό πρόγραμμα ως υποχρεωτικά τα μουσικά μαθήματα και τα μαθήματα αισθητικής παιδείας

Εκπόνηση διδακτικών μουσικών εγχειριδίων και δωρεάν διανομή τους σε όλους τους μαθητές.

Τέλος ο σύλλογος εκπαιδευτικών αποφασίζει

1) να κοινοποιήσει το παρόν στις υπηρεσιακές αρχές

2) να ενημερώσει τον τοπικό τύπο και τα μουσικά σχολεία

2) να ζητήσει από την ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ να πάρει θέση".

dyslexia centers

tsiafoulis

sidiropoulos

meimaridis

studio 69