proteas

tsakiridis tires

logomageia

Σε βιωματικά προγράμματα στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή το Δημοτικό Κουλούρας

Μία εκπαιδευτική επίσκεψη που ήταν ΑΓΩΓΗ ΨΥΧΗΣ για τους μαθητές του Δημοτικό Κουλούρας και μια πρώτη κοινή δράση ανάμεσα σε γονείς και παιδιά στα πλαίσια της στοχοθεσίας του νέου προγράμματος Erasmus+ με τίτλο » Together we can do so much» που ξεκινάμε τώρα και για μία διετία, 2018-2020 την υλοποίησή του.

Στις 30 Οκτωβρίου και ημέρα Τρίτη οι μαθητές των τεσσάρων πρώτων τάξεων του σχολείου επισκέφθηκαν τον πολύ φροντισμένο και κατάφυτο χώρο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής , έναν μικρό επίγειο παράδεισο , και συμμετείχαν σε δύο εκπαιδευτικά βιωματικά προγράμματα : «Τα παιχνίδια με – γάλα» η Α΄ και η Β΄ τάξη και το «Κατ’ αγρούς Διονύσια» η Γ΄ και Δ΄τάξη στα πλαίσια των δύο πολιτιστικών προγραμμάτων που έχουν οι τάξεις αντίστοιχα το «Τρώμε υγιεινά , δοντάκια αστραφτερά» και το « Θέλω να κάνουμε μαζί τόσα πολλά» που είναι και το θέμα του καινούριου Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ που ξεκινά για τη διετία 2018-2020 «Together we can do so much» που έχει ως σκοπό να φέρει τα παιδιά πιο κοντά στους γονείς τους και να τους εξασφαλίσει κοινό ποιοτικό χρόνο .Γι αυτό το λόγο στην εκπαιδευτική επίσκεψη αυτή συμμετείχαν και γονείς των μαθητών και μοιραστήκαν μαζί με τα παιδιά τους τις ξεχωριστές στιγμές που είχαμε την τύχη να ζήσουμε εκεί .

Στο « Κατ ΄ αγρούς Διονύσια» πρόγραμμα οι μαθητές ταξίδεψαν στην αρχαιότητα την εποχή που οι Έλληνες πίστευαν στην ύπαρξη των Δώδεκα θεών, τους οποίους είχαν την ευκαιρία σε προηγούμενες δραστηριότητες και μουσειοσκευή να τους γνωρίσουν μέσα από τις απεικονίσεις τους σε νομίσματα, φόρεσαν στεφάνια κισσού, συμμετείχαν σε Διονυσιακή πομπή , σχεδίασαν τραγόμορφες μάσκες , κατασκεύασαν πήλινους κύλικες ,επισκέφθηκαν αμπελώνα , έπαιξαν δύο παιχνίδια , την «Διελκυνστίνδα» και τον «Ασκωλιασμό» που παίζονταν κατά τη διάρκεια των Διονυσίων κι έγιναν μικροί αρχαιολόγοι και συντηρητές των ευρημάτων τους.

Το ενδιαφέρον των παιδιών αμείωτο , τα χαμόγελα διάπλατα , ο ενθουσιασμός μεγάλος . Το μαγικό ήταν ότι την ίδια στιγμή που διασκέδαζαν με την καρδιά τους γίνονταν και σφουγγάρια γνώσεων που αφορούσαν:

  • την καθιέρωση τη γιορτής των Διονυσίων , τον τρόπο εορτασμού τους ,
  • τις ελληνικές αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες ,
  • την καλλιέργεια του αμπελιού από την αρχαιότητα και της παραγωγής των προϊόντων του,
  • το επάγγελμα του αρχαιολόγου και των συντηρητών των αρχαιολογικών ευρημάτων
  • τον πηλό και τα είδη των αγγείων που κατασκεύαζαν με αυτόν οι αρχαίοι Έλληνες και μετέφεραν τα εμπορεύματά τους ως την «άκρη» του κόσμου.

Παράλληλα, το πρόγραμμα που παρακολούθησαν η Α΄και η Β΄τάξη ήταν το «Παιχνίδια με-γάλα» αφορούσε την παραγωγή, επεξεργασία και τη διατροφική αξία του γάλακτος. Οι δραστηριότητες εφαρμόστηκαν στο βουστάσιο, το αρμεκτήριο, το γαλακτοκομείο και στο εργοστάσιο της σχολής υπό την καθοδήγηση καταρτισμένου εκπαιδευτή.

Αρχικά στο βουστάσιο έγινε παρατήρηση του περιβάλλοντα χώρου (αχυρόμπαλες, βιολογικός καθαρισμός ...). Τα παιδιά είδαν την ημερήσια ποσότητα τροφής της αγελάδας, πήγαν στον χώρο εκτροφής των νεογέννητων, τα τάισαν και έπαιξαν μαζί τους. Στο αρμεκτήριο, παρατήρησαν αφίσες αναρτημένες στους τοίχους με ενδιαφέρουσες πληροφορίες: θερμόμετρο, ρολόι με ώρες αρμέγματος ...).

Παρατήρησαν μια φορητή αρμεκτική μηχανή, δοκίμασαν παιχνίδι αρμέγματος σε ομοίωμα αγελάδας. Στο γαλακτοκομείο παρουσιάστηκε η επεξεργασία γάλακτος από την παστερίωση ως τη συσκευασία. Στη συνέχεια πήραν μια γεύση από τη λειτουργία του γαλακτοκομείου μέσα από υαλοπίνακες. Είδαν σε κάδο την ημερήσια παραγωγή και πήραν πληροφορίες για την ημερήσια διατροφική ανάγκη που καλύπτει.. τέλος, στο εργαστήρι κατασκευών δημιούργησαν χειροποίητες ετικέτες για πραγματικές φιάλες γάλακτος. Οι μαθητές σε συνεργασία και με τους γονείς τους επινόησαν όνομα, σύνθημα προβολής, εικόνα, βάρος, ημερομηνία παραγωγής και λήξης καθώς και προέλευση.

Στη συνέχεια γεύτηκαν γλυκιά κρέμα στην παρασκευή της οποίας, βοήθησαν και τα ίδια τα παιδιά.

Το πρόγραμμα διήρκησε 2 ώρες και τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα επίσης, να πάρουν το κολατσιό τους στο εστιατόριο της Σχολής και οι γονείς τον καφέ τους, αλλά και να τρέξουν και να εκτονωθούν στο δασάκι μέχρι την ώρα της αποχώρησης.

Τα χαμόγελα των παιδιών ( ταυτόσημα με τον ήλιο της ημέρας) ήταν η μεγαλύτερη απόδειξη μιας επιτυχημένης εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Η προετοιμασία, οργάνωση και υλοποίηση αυτής της εκπαιδευτικής εξόρμησης-επίσκεψης και η σύνθεση των συμμετεχόντων (γονείς και μαθητές) ήταν μια εισαγωγική δράση και πράξη ενταγμένη στα πλαίσια και τους προσδοκώμενους στόχους του νέου προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Together we can do so match» που στόχο έχει την εξεύρεση δημιουργικού, παραγωγικού και ποιοτικού κοινού χρόνου συνύπαρξης και συνδημιουργίας ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά.

Η πετυχημένη έναρξη προοιωνίζει και τη συνέχεια αυτού του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Together we can do so mach», λόγια με μεγάλη σημασία και βαρύτητα που ανήκουν , ως φράση-άποψη της σημαντικής ,τυφλής στη ζωή, συγγραφέα και ακτιβίστριας Helen Keller.

dyslexia centers

tsiafoulis

sidiropoulos

meimaridis

studio 69