koupidou alina

proteas ban3

Οι μαθητές ανθούν σε δημοτικό σχολείο της Βεργίνας

Μαθητές δημοτικού που ξεναγούν τους ταξιδιώτες σε αρχαιολογικούς χώρους, που επισημαίνουν τα προβλήματα του τόπου στους ιθύνοντες και προπονούνται στο παγκράτιον, το αρχαίο αγώνισμα που συνδυάζει πάλη, πυγμαχία και λακτίσματα... Ο λόγος, για τους 127 μαθητές του Δημοτικού Βεργίνας - Παλατιτσίων, που με πρωτοβουλία των δασκάλων τους επιδίδονται σε μια σειρά καινοτόμων δράσεων, οι οποίες συμβάλλουν στην ανάδειξη των ταλέντων τους αλλά και στην καλλιέργεια της μεταξύ τους συνεργασίας. «Εκπονούμε πολλά προγράμματα με θέμα το περιβάλλον αλλά και την τοπική ιστορία», αναφέρει ο κ. Νίκος Γκόγκος, δάσκαλος που έχει διατελέσει και διευθυντής. «Ειδικά τα δεύτερα έχουν μεγάλο έρεισμα στους μαθητές μας». Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι το ιστορικό παρελθόν της Βεργίνας έχει σημαδέψει και τον ίδιο. «Ως μαθητής γυμνασίου είχα εργαστεί στις ανασκαφές του Ανδρόνικου», αναπολεί ο κ. Γκόγκος, που οδηγεί συστηματικά τους μαθητές τους στον χώρο των βασιλικών τάφων. «Τρεις παλιοί μας μαθητές έγιναν αρχαιολόγοι», λέει γεμάτος καμάρι.

Οι δάσκαλοι, όμως, στη Βεργίνα δεν κρύβουν την περηφάνια τους και για τους μαθητές του «Σπιτιού της Βεργίνας», του συλλόγου «Πρωτοβουλία για το Παιδί», που τα τελευταία τέσσερα χρόνια φοιτούν στο σχολείο τους. «Προτού τα υποδεχθούμε, είχαμε προετοιμαστεί ζητώντας συμβουλευτική από ειδικούς», εξιστορεί ο κ. Γκόγκος τα πρώτα βήματα ενός στοιχήματος, που κερδήθηκε. «Τα παιδιά χρειάζονται πολλή αγάπη και εμείς οφείλουμε να δίνουμε έμφαση κατ’ αρχήν στο κοινωνικό σκέλος, όχι στο γνωσιακό», συμπληρώνει ο διευθυντής Λάζαρος Σουλίδης. Οπως διευκρινίζει η υπεύθυνη της δομής, που έχει στο παρελθόν διακριθεί με το βραβείο «Νησίδες Ποιότητας», Ελίζα Καραβασίλη, τα δέκα παιδιά έχουν μεταφερθεί στον ξενώνα έπειτα από εισαγγελική παρέμβαση και για ορισμένα χρόνια μεγαλώνουν μακριά από την οικογένειά τους. «Πολλά δεν είχαν πάει ποτέ σχολείο ή είχαν φοιτήσει πλημμελώς, αφήνοντας κενά στη διδακτέα ύλη», επισημαίνει στην «Κ». «Αντιμετώπιζαν μαθησιακά προβλήματα και δυσκολία στη συγκέντρωση». Μέρα με τη μέρα, όμως, τα παιδιά ένιωσαν ασφαλή και ευπρόσδεκτα, οπότε άρχισαν να ανθούν. Σήμερα, παίζουν και γιορτάζουν με τα παιδιά του χωριού, οι οικογένειες των οποίων συχνά τα προσκαλούν σπίτια τους.

Δεν είναι λίγες οι φορές που στα αυτιά της κ. Καραβασίλη φτάνουν χαρούμενες παιδικές φωνές από το σχολείο. «Οταν παίρνουν καλούς βαθμούς, ξεχειλίζουν από χαρά και ενθουσιασμό», περιγράφει. Μαζί με τις επιδόσεις, βέβαια, ανεβαίνει και η ψυχολογία τους. Στον νέο θεσμό του «Δημοτικού Συμβουλίου Παίδων», η βασική ομιλήτρια, που εκπροσώπησε την τάξη και ανέλυσε στους ενηλίκους τα προβλήματα της Βεργίνας, ήταν μια μαθήτρια που μεγαλώνει στη δομή και φιλοδοξεί να γίνει δημοσιογράφος. «Εχουν αρχίσει να κάνουν όνειρα: το ένα θέλει να γίνει δάσκαλος, το άλλο αστυνομικός, ενώ δεν αποκλείεται κάποιο από τα παιδιά μας να ασχοληθεί επαγγελματικά στο μέλλον με το παγκράτιον, αφού κατακτούν συνεχώς χρυσά μετάλλια στους αγώνες».

Πηγή: Καθημερινή

dyslexia centers

kyriazis

sidiropoulos

studio 69