proteas

tsakiridis tires

logomageia

Η ΕΛΜΕ Ημαθίας για ωράριο εργασίας και αναμοριοδότηση σχολείων

Από την ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Μέσα στα πλαίσια της 3ης αξιολόγησης και των προαπαιτούμενων, η κυβέρνηση συμφώνησε να ψηφίσει σειρά αντιλαϊκών μέτρων, ανάμεσα τους και την αύξηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Η εξέλιξη αυτή, ανάμεσα στα άλλα ( συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση) θα αποτελέσει ακόμα ένα κτύπημα στα εργασιακά μας δικαιώματα. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι το πραγματικό εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι πολύ περισσότερο από το διδακτικό τους, μιας και οι εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι με σειρά υποχρεώσεων πέραν των διδακτικών τους καθηκόντων.

Επίσης η αύξηση του εργασιακού ωραρίου, θα οδηγήσει ντε φάκτο και σε αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Εκτός των άλλων, θα οδηγήσει κυρίως σε νέες απολύσεις συμβασιούχων εκπαιδευτικών και θα κλείσει ακόμα περισσότερο το δρόμο στους μόνιμους διορισμούς.

Όλα τα παραπάνω, δηλαδή η αύξηση του ωραρίου, η κινητικότητα, ο εκπαιδευτικός λάστιχο, η εντατικοποίηση είναι απαιτήσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Οι δανειστές εισηγούνται μείωση προσωπικού και στη κατεύθυνση αυτή κινείται η κυβέρνηση.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Καμία αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών.
  • Ήδη τρέχουμε σε 3 και 4 σχολεία ενώ εκατοντάδες συνάδελφοι μας πλεονάζουν χωρίς οργανική θέση.
  • Μείωση και όχι αύξηση των μαθητών στην τάξη, με παιδαγωγικά κριτήρια.
  • Επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου".

Αναμοριοδότηση σχολείων

Σε άλλη ανακοίνωση η ΕΛΜΕ αναφέρει: "Πριν μερικές ημέρες έγινε γνωστή η πρόταση του υπουργείου για την αναμοριοδότηση των σχολείων της χώρας, μια διαδικασία με πολλαπλές επιδράσεις και συνέπειες για εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητές.

Αρχικά τονίζουμε ότι η ανάμοριοδότηση των σχολείων έχει περιορισμένη ισχύ όσο αφορά την δυνατότητα μετάθεσης, αφού οι τελευταίες κυβερνήσεις έχουν “καταφέρει” να περιορίσουν στο ελάχιστο τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών, εγκλωβίζοντας έναν μεγάλο αριθμό συναδέλφων μακριά από το σπίτι τους για χρόνια.

Σχετικά δε με την Ημαθία, η πρόταση του Υπουργείου είναι απαράδεκτη, καθώς επιφέρει μείωση των μορίων ΟΛΩΝ των σχολικών μονάδων της Ημαθίας, εξισώνοντας μάλιστα τα σχολεία της Βέροιας και της Νάουσα με της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Άραγε η απόσταση της έδρας του σχολείου του κάθε νομού από την έδρα της περιφέρειας ή από τα δύο-τρία μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας δεν έπρεπε να λαμβάνεται υπόψιν στα κριτήρια μοριοδότησης;

Επιπλέον η πρόταση αυτή είναι σαφώς σε διαφορετική κατεύθυνση με τις προτάσεις του ΠΥΣΔΕ Ημαθίας οι οποίες διαμορφώθηκαν στην αρχή του 2017. Και εδώ, για μια ακόμη φορά, καταλαβαίνει κανείς πως εννοεί το υπουργείο παιδείας τον διάλογο και πως χειρίζεται τις κατατιθέμενες προτάσεις.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι αυτή η αναμοριοδότηση προς τα κάτω (λιγότερα μόρια ανά σχολείο) θα επηρεάσει τη λειτουργία των σχολείων, όσον αφορά την σύσταση τμημάτων ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων.

Για παράδειγμα, τα Γενικά Λύκεια Μελίκης και Πλατέος – Κορυφής, καθώς και το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ειρηνούπολης τώρα βρίσκονται στην κατηγορία Ε (5 μόρια για τις σχολικές μονάδες της Δ/θμιας Δ/νσης) και με την αναμοριοδότηση μεταφέρονται στην κατηγορία Γ (3 μόρια). Το αποτέλεσμα είναι, για την έγκριση λειτουργίας τμήματος ομάδας προσανατολισμού, να απαιτούνται περισσότεροι μαθητές/τριες.

Επίσης το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ριζωμάτων από την κατηγορία Θ (9 μόρια), όπου μπορούσε να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτούντων μαθητών, μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης, μεταφέρεται στην κατηγορία Ζ (7μόρια) και θα απαιτούνται πια τουλάχιστον 6 μαθητές για την λειτουργία Ομάδας Προσανατολισμού.

Το παράδοξο της υπόθεσης, που δείχνει και την σπουδή του υπουργείου, στην παρούσα φάση, να καταργήσει τμήματα στα ΓΕΛ, είναι το γεγονός πως το Γυμνάσιο Πλατέος κατατάσσεται στην Δ κατηγορία (4 μόρια), ενώ το ΓΕΛ Πλατέος – Κορυφής στην Γ κατηγορία (3 μόρια).

Αν συμπεριλάβουμε στο όλο θέμα το γεγονός πως το σχολικό έτος 2018-2019 οι εγγραφές στα ΓΕΛ θα γίνουν με ηλεκτρονικό τρόπο, όπως έγιναν εφέτος στα ΕΠΑΛ, καταλαβαίνουμε ότι: "Η νέα μοριοδότηση των σχολείων αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο στα χέρια του υπουργείου για καταργήσεις τμημάτων, ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων. Έχουμε πικρή πείρα από τις ενέργειες, των εκάστοτε κυβερνήσεων, όσον αφορά τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Δηλώνουμε κατηγορηματικά, ότι είμαστε αντίθετοι σε κάθε τέτοια υπουργική σκέψη, ειδικά μετά την πρόσφατη συμφωνία του υπουργείου με τους “θεσμούς”.

Απαιτούμε:

  • Απόσυρση της πρότασης του υπουργείου που αφορά την μοριοδότηση των σχολείων και αποδοχή των προτάσεων/εισηγήσεων των οικείων ΠΥΣΔΕ.
  • Καμιά συγχώνευση - κατάργηση σχολείου.
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές στα εργαστήρια! Απόσυρση των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑ.Λ., Ο.Π. στα ΓΕ.Λ., για τη συγκρότηση των ξενόγλωσσων τμημάτων και των τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ
  • Όλοι οι μαθητές στις ομάδες προσανατολισμού, στις ειδικότητες και στους τομείς της επιλογής τους.
  • Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.

Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου".

dyslexia centers

tsiafoulis

sidiropoulos

meimaridis

studio 69