Μαθαίνω την Ελλάδα!

Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση έχει αλλάξει ριζικά τη διδασκαλία της Γεωγραφίας τα τελευταία χρόνια. Μέσα από τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο, τη χρήση πολυμεσικού υλικού και βιωματικές δράσεις επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι, ενώ το μάθημα γίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό και ανταποκρίνεται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τους τρόπους μάθησης όλων των μαθητών.

Με αφορμή την ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος « Ελλάδα- η χώρα μας» οι μαθητές της Δ΄ τάξης με τη βοήθεια της δασκάλας τους, Καρλή Κωνσταντίνας, κατασκεύασαν το δικό τους χάρτη της Ελλάδας με σκοπό να μάθουν τους νομούς και τις πρωτεύουσες τους και τα μεγαλύτερα βουνά της χώρας μας με τρόπο βιωματικό. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και μοίρασαν τις δραστηριότητες.

Η δασκάλα σχεδίασε σε ένα μεγάλο χαρτόνι την Ελλάδα και οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες και χάρτες στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, ανέλαβαν από δύο γεωγραφικά διαμερίσματα να μελετήσουν και να σκεφτούν τον τρόπο παρουσίασής τους. Έπειτα, κάθε ομάδα κλήθηκε να τοποθετήσει τον κάθε νομό στη σωστή θέση και να γράψει την πρωτεύουσά του.

Όταν όλες οι ομάδες ολοκλήρωσαν την δραστηριότητα τους , ο χάρτης έμοιαζε σαν ένα τεράστιο πάζλ. Μετά από μια σύντομη επανάληψη και με βοηθό το εργαλείο google maps η κάθε ομάδα ανέλαβε να βρει, να κόψει και τα τοποθετήσει στη σωστή θέση τα πιο μεγάλα βουνά των διαμερισμάτων που είχε αναλάβει. Έτσι τα παιδιά με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο έμαθαν τα γεωγραφικά διαμερίσματα και τους νομούς της χώρας μας!

Όλη η δραστηριότητα θεωρήθηκε ιδιαίτερα εποικοδομητική. Ήταν πολύ σημαντικό το ότι οι μαθητές επεξεργάστηκαν τους χάρτες με επιμέλεια και κατανόησαν την αναπαράσταση δεδομένων από μία μορφή σε μία άλλη, σύγκριναν τον τοπογραφικό χάρτη της περιοχής με την αντίστοιχη δορυφορική εικόνα και κατέληξαν σε πολύτιμα συμπεράσματα. Ο βιωματικός και παιγνιώδης χαρακτήρας της δραστηριότητας βοήθησε τα παιδιά να προσανατολιστούν στο χώρο και να εξοικειωθούν με τη χρήση των γεωγραφικών συντεταγμένων!