Ιδιαίτερα μαθήματα – Αρνητικές επιπτώσεις σε πολλούς

Του Γιώργου Ανδρεάδη

Η παρακολούθηση μαθημάτων ξένων γλωσσών μέσω ιδιαίτερων μαθημάτων έχει συνήθως αρνητικά αποτελέσματα ειδικά όταν πρόκειται για μαθητές μικρής ηλικίας.Συνεπώς οι γονείς θα έπρεπενα αποφύγουν αμφιβόλου ποιότητας μαθήματα για τους παρακάτω λόγους:

1. Οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα ‘μαζί’ καθώς έτσι αυξάνουν την αυτοεκτίμηση τους, επιταχύνουν την πρόοδο τους και συμμετέχουν ενεργά στην μάθηση. Σε μια οργανωμένη τάξη έχουν την ευκαιρία να ανταλλάσσουν ιδέες και απόψεις, χρησιμοποιώντας την ξένη γλώσσα. Επιπλέον, η άμιλα που αναπτύσσεται ως υγιής “ανταγωνιστικότητα” ανάμεσα στους συμμαθητές είναι ακόμα ένα εργαλείο εκμάθησης. Τέλος, οι απορίες που τυχόν εκφράζονται από κάποιους “πιό τολμηρούς” μαθητές, μπορούν να λύσουν το πρόβλημα όσων “ντροπαλών” διστάζουν να ρωτήσουν και να επωφεληθούν από τις απαντήσεις του καθηγητή.

2. Η ξένη γλώσσα μαθαίνεται σωστά όταν ακολουθείται ένα επιστημονικά άρτιο σχέδιο μαθήματος που βασίζεται σε ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα σπουδών. Ένα τέτοιο σχέδιο, περιλαμβάνει δοκιμασμένες στο χρόνο μεθόδους διδασκαλίας, καθώς επίσης και καινοτόμες μεθόδους.

3. H λύση του «ιδιαίτερου» αποδεικνύεται συνήθως αποτυχημένη καθώς υπάρχουν πολλοί καθηγητές που δεν έχουν τα προσόντα ή την εμπειρία να μεταδώσουν γνώση και να παρακινήσουν τους μικρούς μαθητές (Καλό θα ήταν να ζητήσετε από τον καθηγητή να σας δείξει την άδεια διδασκαλίας που θα έπρεπε να έχει). Η ύπαρξη σταθερότητας στο πρόγραμμα του Κέντρου Ξένων Γλωσσών περιορίζει τις απουσίες, καθώς επιβάλλει στο σπουδαστή μία – καλώς εννοούμενη – πειθαρχία.

4. Ημάθηση σε ένα μονότονο και μη ενδιαφέρον περιβάλλον έχει σαν αποτέλεσμα την έλλειψη ενδιαφέροντος στα μαθήματα και το αίσθημα πλήξης. Ωστόσο, μερικά Κέντρα Ξένων Γλωσσών δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές να μαθαίνουν μέσω πολλών δραστηριοτήτων και σύγχρονων τεχνολογιών, έτσι ώστε οι μικροί μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στην διαδικασία μάθησης και να αγαπάνε πραγματικά την γλώσσα.

5. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές θα ζητείται το ΑΦΜ του καθηγητή για κάθε σπουδαστή που θα δίνει εξετάσεις γλωσσομάθειας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ΑΦΜ μπορεί να υπάρξει έλεγχος βάσει του οποίου θα προκύπτει φοροδιαφυγή (με συνενοχή του γονέα), ενώ υπάρχει και η πιθανότητα οι φορείς εξετάσεων να μην επιτρέπουν την συμμετοχή στις εξετάσειςαυτές. Με την φοίτηση σε νόμιμο και οργανωμένο Κέντρο Ξένων Γλωσσών, οι σπουδαστές είναι κατοχυρωμένοι και δεν υπάρχει καμία παρανομία.

6. Αν οι γονείς υπολογίσουν το πραγματικό κόστος, λαμβάνοντας πάντα υπ’ όψιν και την διάρκεια των μαθημάτων θα εκπλαγούν όταν ανακαλύψουν πως τα ιδιαίτερα τους κοστίζουν ακριβότερα.