Κοινόχρηστα και διαχείριση πολυκατοικιών. Ποιος είναι ο ρόλος του διαχειριστή;

koinoxrista

Ο ρόλος του διαχειριστή όπως υποδηλώνει και η ίδια η λέξη είναι να διαχειρίζεται τα ζητήματα της πολυκατοικίας. Συνήθως όταν ένοικοι είναι λίγοι επιλέγουν κάποιον μέσα από την πολυκατοικία ώστε να αναλάβει τη διαχείριση. Όταν όμως οι ένοικοι είναι πολλοί, τότε η καλύτερη επιλογή είναι την διαχείριση να αναλάβει μια εταιρεία κοινοχρήστων, ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που αναλαμβάνουν τα κοινόχρηστα στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και ολόκληρη την χώρα, οι οποίες βοηθούν σημαντικά τους διαχειριστές ώστε να διεκπεραιώσουν το έργο τους.

Γενικές αρμοδιότητες του διαχειριστή είναι:

  • Κατανομή των κοινόχρηστων δαπανών και έκδοση μαζικού λογαριασμού για τα έξοδα της πολυκατοικίας και για τα έξοδα που αντιστοιχούν σε κάθε ιδιοκτήτη. Αυτό γίνεται συνήθως ανάλογα με τα χιλιοστά που αντιστοιχούν στον κάθε ιδιοκτήτη.
  • Είσπραξη των οφειλών του κάθε ιδιοκτήτη.
  • Υπεύθυνος για τις ζημιές που ενδεχομένως έχουν πραγματοποιηθεί και για την αποκατάστασή τους.
  • Συγκάλεση συνέλευσης όταν το απαιτούν οι ένοικοι της πολυκατοικίας και τήρηση πρακτικών σύμφωνα με τον κανονισμό.
  • Επίβλεψη καθαριότητας του χώρου και γενικά όλων των εργασιών που πραγματοποιούνται.

Σε κάθε περίπτωση ο διαχειριστής μιας πολυκατοικίας πρέπει να διακατέχεται από διαφάνεια των πράξεών του και να μην μεροληπτεί έναντι κάποιων ενοίκων, ούτε να επηρεάζεται από άλλους ενοίκους. Είναι υπεύθυνος του κτιρίου, πρέπει να το επιβλέπει συχνά και φυσικά να ενεργεί σύμφωνα με την κρίση του και το συμφέρον της πολυκατοικίας.

Επισημαίνεται πως είναι διαφορετικό κομμάτι η διαχείριση και διαφορετικό κομμάτι η παραλαβή της πολυκατοικίας. Αν δεν έχετε προσλάβει κάποιον επαγγελματία διαχειριστή και είναι η σειρά σας να αναλάβετε τη διαχείριση στην πολυκατοικία σας, τότε πρέπει να γνωρίζετε ότι η παραλαβή περιλαμβάνει:

  • Εκλογή του διαχειριστή από τους ενοίκους.
  • Παραλαβή των κλειδιών της πολυκατοικίας.
  • Οικονομικές εκκρεμότητες της προηγούμενης διαχείρισης.
  • Το διαθέσιμο πετρέλαιο και τις ενδείξεις των μετρητών.
  • Καρτελάκι ΙΚΑ, ΑΦΜ και βιβλίο πρακτικών.

Αν αντιμετωπίζετε και εσείς κάποια προβλήματα με τους υπόλοιπους ενοίκους ή επιθυμείτε για τον οποιονδήποτε λόγο να πληρώνετε τα κοινόχρηστά σας σε ένα γραφείο, τότε επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μας και εμείς σας εγγυόμαστε ταχύτητα και συνέπεια, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο πλευρό σας. Και όλα αυτά σε συμφέρουσες τιμές που κάνουν την διαφορά.