novart veria

proteas

tsakiridis tires

Η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση δίνει λύση στην διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας

Ημερίδα για την αξία της έγκαιρης διάγνωση και παρέμβασης στα παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), εκφράζεται με δυσκολίες στη μάθηση και τη συμπεριφορά, διοργάνωσε η Αντιδημαρχία Παιδείας Βέροιας, σε συνεργασία με την i-paidi.gr και την υποστήριξη του ΚΕΔΔΥ Ημαθίας.

Για την ΔΕΠ-Υ. μίλησαν οι Μαριάννα Λαγουμίδη BA, PgD Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠ-Υ, Ιδρύτρια I paidi.gr Φρόσω Μπούτου PhD Μοριακή Βιολόγος, Ειρήνη Αναγνώστου-Κελεπούρη PhD Σχ. ψυχολόγος Αν. Προϊστ. ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ημαθίας Αικατερίνη Δαλακούρα Διευθύντρια 10ου Δημ. Σχολείου Βέροιας. Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο δημοσιογράφος Κώστας Παναγιωτίδης.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και χαιρέτησε ο δήμαρχος Κώστας Βοργιαζίδης, ο οποίος τόνισε ότι οφείλουμε ως κοινωνία να αντιμετωπίσουμε συντεταγμένα αυτή την διαταραχή. Χαιρετισμό απηύθυνε και το αντιδήμαρχος Γιώργος Σοφιανίδης. Παραβρέθηκαν επίσης, η περιφερειακή σύμβουλος Νίκη Καρατζιούλα και ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Διονύσης Διαμαντόπουλος.

Αυτό που τονίστηκε είναι ότι η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή /και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) αναγνωρίζεται πλήρως στη σχολική ηλικία και εκφράζεται με δυσκολίες στη μάθηση και τη συμπεριφορά ενώ καθοριστική σημασία έχει η έγκαιρη παρέμβαση σε μικρή ηλικία.

Επίσης, υπογραμμίστηκε ότι:

• 55% των παιδιών ζουν με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), ανακοίνωσε το Πανεπιστήμιο του Harvard.

• Περισσότερα αγόρια από κορίτσια (3/1) γεννιούνται (6%-9%) ή νοσούν με ΔΕΠ-Υ κατά τη διάρκεια της ζωή τους, λόγω άλλης αιτίας.
• 80% λιγότερα συμπτώματα και δυσκολίες προσφέρει στο παιδί η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση.

Αυτό που πρέπει να ξέρουμε είναι ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ έχουν κάποια από τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
• Απροσεξία · Παρορμητικότητα · Υπερκινητικότητα.

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας:

• προκαλεί δυσκολία στο 55% του πληθυσμού
• είναι μια πολυπαραγοντική διαταραχή
• άλλοτε υπάρχει πριν τη γέννηση άλλοτε είναι επίκτητη
• επηρεάζεται από τη γονεϊκή συμπεριφορά
• υπάρχει σε όλες τις ενέργειες του ατόμου, όλο το 24ωρο
• αυξάνεται ή μειώνεται με τη διατροφή
• αυξομειώνεται με παρέμβαση από το Νηπιαγωγείο
• η άθληση παίζει καθοριστικό ρόλο
• επηρεάζεται από την αγκαλιά

Αν δεν αντιμετωπιστεί οδηγεί:

• η έλλειψη αυτοεκτίμησης
• η απομόνωση
• χαμηλή απόδοση στο σχολείο
• παραβατικότητα
• χρήση ουσιών
• επιθετικότητα

Επειδή τα παιδιά που έχουν ΔΕΠ-Υ είναι συνήθως χαρισματικά (έχουν ανώτερη νοημοσύνη κι ενεργητικότητα, διακρίνονται για τις καλλιτεχνικές και διοικητικές τους ικανότητες), είναι πολύ σημαντική η έγκαιρη διάγνωστη και η αντιμετώπιση της διαταραχής, για να μπορέσουν αυτά τα άτομα να αναπτύξουν ως ενήλικες τα χαρίσματά τους.

Μετά το τέλος των εισηγήσεων ακολούθησε διάλογος.

dyslexia centers

super course

logomageia

ΤΑΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

sidiropoulos

meimaridis

studio 69