Φορείς Γιαννακοχωρίου: "Χρησιμοποιούν το χωριό μας σαν την νεκρόπολη της Ελλάδας"

Dhmarxeio Naousas

Από φορείς του Γιαννακοχωρίου εστάλη η παρακάτω επιστολή (προς τον δήμαρχο και κοινοποιήθηκε και στα ΜΜΕ) που αφορά το νεκροταφείο του χωρίου. Συγκεκριμένα αναφέρει Μακάβριο το θέμα που απασχολεί εμάς τους κατοίκους του Γιαννακοχωρίου, αλλά αποφασίσαμε να το δημοσιοποιήσουμε γιατί τείνει να γίνει πάλι ανεξέλεγκτο όπως ήταν και στα προ της δημαρχίας σας χρόνια.

Αφορά τα νεκροταφεία του «πάνω μαχαλά» του Γιαννακοχωρίου, το οποίο ως γνωστόν έχει δυο νεκροταφεία για λόγους που δεν είναι του παρόντος να εξηγήσουμε και δεν είναι αυτό το θέμα μας άλλωστε.

Υπάρχει λοιπόν το παράδοξο το νεκροταφείο μας να θεωρείται τόπος ταφής των απανταχού Ελλήνων παλιννοστούντων ποντιακής καταγωγής καθώς και των συγγενών και φίλων τους και για να μην προλάβει να παρεξηγηθεί αυτή η επιστολή, ή να σπεύσουν κάποιοι να μας χαρακτηρίσουν ρατσιστές, όπως τόσο εύκολα γίνεται τελευταία, εξηγούμεθα. Δεν εννοούμε τους κατοίκους του χωριού που είναι παλιννοστούντες από την πρώην Σοβιετική Ένωση, ούτε τους συγγενείς τους, που τους έφεραν ή θα τους φέρουν να ταφούν εδώ. Αυτοί το κάνουν δικαιωματικά και δεν μας ενοχλεί ή δεν μας αφορά αν είναι ποντιακής ή ρωσικής ή άλλης καταγωγής αφού κάποιοι συγγενείς τους εγκαταστάθηκαν στον φιλόξενο τόπο μας και είναι σεβαστό να θέλουν τους νεκρούς τους κοντά τους.

Μπορεί να έγιναν υπερβολές ως προς το πλήθος των ανθρώπων που έφεραν και κυρίως ως προς τις εκτάσεις που «κατέβαλαν», (για έναν νεκρό, δύο θέσεις κτλ) αλλά το αντιπαρερχόμαστε και δεν μένουμε σ' αυτό.

Η υπόθεση έγινε πρόβλημα από την στιγμή που άρχισαν να γίνονται διαρκώς ταφές αγνώστων και ασχέτων με το χωριό ανθρώπων είτε κατοίκων της Νάουσας ή άλλων περιοχών από όλη την Ελλάδα, συχνά πολύ απομακρυσμένων.

Δεν θέλουμε να μπούμε στην διαδικασία να ψάξουμε, γιατί το Γιαννακοχώρι και όχι τα γύρω χωριά όπου δεν συμβαίνει αυτό το παράδοξο, γιατί θα οδηγηθούμε σε άλλες ατραπούς και δεν είναι αυτό το ζητούμενο μας.

Εμείς μένουμε στο γεγονός ότι το χωριό μας το χρησιμοποιούν σαν την νεκρόπολη της Ελλάδας, το νεκροταφείο μας είναι γεμάτο από άσχετους από κάθε άποψη ανθρώπους και στο νεκροταφείο μας κόβουμε διαρκώς πεύκα για να εξοικονομήσουμε κι άλλο χώρο.

Είναι αλήθεια, ότι η ιστορία αυτή ξεκίνησε την δεκαετία του 90΄, όταν άρχισαν να επαναπατρίζονται οι Έλληνες ποντιακής καταγωγής από την πρώην Σοβιετική Ένωση. Τότε η Ελληνική πολιτεία και μαζί μ' αυτήν και το ταπεινό χωριό μας, τους βοήθησε ποικιλοτρόπως εφαρμόζοντας την αντίστοιχη πολιτική και πολύ σωστά έπραξε.

Οι τότε φορείς λοιπόν του χωριού, για ανθρωπιστικούς λόγους, αφού ακόμα δεν είχαν ορθοποδήσει οικονομικά, όχι μόνο άφησαν να αρχίσει αυτό το φαινόμενο της ταφής, αλλά έκαναν πολύ περισσότερα, δίνοντας οικόπεδα και επαναλαμβάνουμε καλώς το έπραξαν.

Θα ήταν ασέβεια προς τους παππούδες μας εμείς οι απόγονοι των παλιννοστούντων ποντίων του 22', να σκεφτόμασταν διαφορετικά! Και όπως οι δικοί μας εργάστηκαν σκληρά, με πολύ λιγότερη βοήθεια, από την κατεστραμμένη από τον πόλεμο της Μικράς Ασίας τότε Ελλάδα και προόδευσαν, έτσι και η εκ Ρωσίας Έλληνες έτυχαν πολύ μεγαλύτερης βοήθειας και με την εργατικότητα τους και την αλληλεγγύη τους προόδευσαν και αυτοί τόσο, ώστε σήμερα πλέον μετά από 20-25 χρόνια, στέκονται ισότιμα και ισοδύναμα ως προς την οικονομική και κοινωνική τους κατάσταση, σε σχέση με τους υπόλοιπους Έλληνες.

Στην Ελλάδα του σήμερα, στην Ελλάδα της κρίσης, η φτώχεια και η δυσπραγία είναι χαρακτηριστικά όλων των Ελλήνων, χωρίς τον διαχωρισμό ντόπιων ή όχι. Αν λοιπόν δεν έχει κάτοικος της πόλης της Νάουσας ή οποιασδήποτε άλλης πόλης, τα χρήματα να θάψει τον άνθρωπο του στον τόπο του, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν να τους φέρνουν όλους στο Γιαννακοχώρι. Είναι υποχρέωση της τοπικής αρχής να δώσει την λύση στο πρόβλημα και να διερευνήσει αν πρόκειται για άπορους πραγματικά, διότι η χλιδή και η πολυτέλεια των τάφων για τους οποίους μιλάμε, είναι έως και προκλητική.

Η νέα Δημοτική Αρχή με επικεφαλή εσάς Κύριε Δήμαρχε, δεχτήκαμε την απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου του χωριού μας, να μην επιτραπούν άλλες παρόμοιες ταφές στο χωριό μας. Την προηγούμενη εβδομάδα η απόφαση καταστρατηγήθηκε και μια «ξένη» προς το χωριό γυναίκα, της οποίας ο Σταυρός γράφει Αθήνα, εκταφιάστηκε στο χωριό μας. Αναρωτιόμαστε, γιατί δώσατε την άδεια να γίνει αυτό. Ακούγονται και συζήτιουνται διάφορα και αυτό δεν είναι τιμητικό για τις αρμόδιες αρχές, ούτε για σας προσωπικά.

Οι νόμοι και οι αποφάσεις πρέπει να τηρούνται, το φαινόμενο δεν υπάρχει περιθώριο να συνεχιστεί και ελπίζουμε η πρόσφατη ταφή να μην είναι μια νέα κακή αρχή. Περιμένουμε από σας Κύριε Δήμαρχε σεβόμενος την βούληση των κατοίκων του χωριού που δια του προέδρου μας πολύ καλά γνωρίζετε να δώσετε οριστική λύση στο πρόβλημα και να αντιμετωπίσετε σθεναρά τις όποιες πιέσεις τυχόν δέχεστε".