Βέροια: Σε μονοδρόμηση Μητροπόλεως, Βενιζέλου καταλήγει η Δημοτική Αρχή

poiotita monodromisi

Ριζικές κυκλοφοριακές αλλαγές θα πραγματοποιήσει στο κέντρο της Βέροιας η νέα διοίκηση του Δήμου. Στο πλαίσιο της εκπόνησης της κυκλοφοριακής μελέτης, έχει αποφασίσει να κάνει αποδεκτή την 5η πρόταση του μελετητή, απομένουν οι εγκρίσεις από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο, οι οποίες προβλέπουν μονοδρόμηση των οδών Μητροπόλεως και Βενιζέλου (η κίνηση στην Μητροπόλεως θα γίνεται προς τα κάτω και η κίνηση στην Βενιζέλου από την Μητροπόλεως προς τα αστικά). Αυτό φάνηκε από την συζήτηση που έγινε σήμερα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, συζήτησε που διεκόπη για να συνεχιστεί αύριο.

 Οι έξι προτάσεις του μελετητή

Οι προτάσεις στη ΦΑΣΗ Α της μελέτης περιορίζονται στη νέα οργάνωση του οδικού δικτύου της πόλης. Η οριστικοποίηση της πρότασης που θα επιλεγεί θα οδηγήσει στις προτάσεις που θα αφορούν:

- σε εκτεταμένες μονοδρομήσεις στο τοπικό οδικό δίκτυο
- στην οριστικοποίηση της πολιτικής στάθμευσης
- σε παρεμβάσεις στις διασταυρώσεις για την βελτιστoπoίηση της κυκλοφοριακής τους ικανότητας
- σε παρεμβάσεις για την ασφαλή μετακίνηση των πεζών και οχημάτων
- σε προτάσεις για δίκτυο πεζοδρόμων και ενδεχόμενα ποδηλατοδρόμων
- στην αναδιάταξη των αστικών λεωφοριακών γραμμών

1η πρόταση

Μονοδρόμηση της Μητροπόλεως προς το νότο (άνοδος)

- Φόρτιση της οδού Θωμαϊδος & των διασταυρώσεων Θωμαϊδος-Πιερίων και Ελιάς-Ανοίξεως

2η πρόταση

Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)

- Φόρτιση της οδού Κεντρικής με το ήμισυ το φόρτου της οδού Μητροπόλεως
- Το υπόλοιπο ήμισυ φορτίζει την οδό Θωμαϊδος & τις διασταυρώσεις Θωμαϊδος-Πιερίων και Ελιάς-Ανοίξεως όπως στην 1η πρόταση

3η πρόταση

Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Ανοίξεως προς Ελιάς
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως

- Αύξηση του φόρτου των οδών Κουντουριώτη-Στρατού, Κεντρικής, Ελιάς και Βενιζέλου

4η πρόταση

Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς νότο (άνοδος)
Αντιδρόμηση της οδού Κεντρικής προς βoρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Μητροπόλεως
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως

- Αύξηση του φόρτου των οδών Ανοίξεως και Στρατού
- Φόρτιση της οδού Ελιάς προς την πλατεία Ελιάς

5η πρόταση

Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς βορά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Σταδίου
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως

- Ο φόρτος της οδού Βενιζέλου παραμένει ο ίδιος με την 4η πρόταση
- Σημαντική μείωση του φόρτου της οδού Μητροπόλεως
- Αύξηση του φόρτου των οδών Θωμαϊδος, Ανοίξεως και Ακροπόλεως

6η πρόταση

Μονοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως προς βορρά (κάθοδος)
Μονοδρόμηση της οδού Βενιζέλου προς Σταδίου
Μονοδρόμηση της οδού Κουντουριώτη προς Στρατού
Μονοδρόμηση του οδικού τμήματος «από Στρατού έως Ανοίξεως» προς Ανοίξεως
Αμφίδρομη ζεύξη της υπό κατασκευή γέφυρας Κούσιου

- Οι φόρτο ι των οδών παραμένουν οι ίδιοι με την 5η πρόταση
- Αύξηση του φόρτου της οδού Ακροπόλεως

Σύμφωνα με τον μελετητή:
- Ο άξονας Μητροπόλεως-Βενιζέλου αποφορτίζεται περισσότερο στις προτάσεις 5 και 6
.- Η οδός Κεντρικής φορτίζεται επίσης λιγότερο στην πρόταση 5
- Οι οδοί Θωμαϊδος, Πιερίων, Ανοίξεως, Ακροπόλεως, Δήμητρος και Μπότσαρη φορτίζονται περισσότερο λόγω των προτεινόμενων μονοδρομήσεων της Μητροπόλεως και της Βενιζέλου
- Αποσυμφόρηση του συνόλου των διασταυρώσεων των οδών Μητροπόλεως και Βενιζέλου
- Η άμεση λειτουργία της υπό κατασκευή γέφυρας θα δώσει μια καλύτερη κυκλοφοριακή λειτουργία στην πόλη.

Γιατί μονοδρόμηση της Μητροπόλεως

Ο μελετητής σε όλους του τις προτάσεις προτείνει μονοδρόμηση της Μητροπόλεως, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω. Γιατί γίνεται αυτό; Όχι γιατί το επιβάλει η απόφαση του ΣτΕ αλλά γιατί με την ανάδειξη των αρχαίων (την ανάδειξη την επιβάλει η απόφαση του ΣτΕ) υπάρχουν ορισμένα τρία σημεία που υπάρχει πρόβλημα με το πλάτος της οδού. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Άρης Λαζαρίδης στην συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, χρειάζονται 6,5 μέτρα πλάτος στον δρόμο για αμφίδρομη κίνηση. Υπάρχει ένα σημείο όμως, μπροστά στο Ταχυδρομείο που το πλάτος μειώνεται κάτω από τα 6,5 μέτρα. Υπάρχουν άλλα δυο σημεία, ένα μπροστά στη Νομαρχία κι ένα μπροστά στο Δημαρχείο που τα πράγματα είναι οριακά αλλά σε αυτά τα δυο σημεία το θέμα μπορεί να ξεπεραστεί.

Αντιδράσεις

Στο σενάριο μονοδρόμησης της Μητροπόλεως υπάρχουν αντιδράσεις από μια μερίδα επαγγελματιών. Θεωρούν ότι η αλλαγή θα πλήξει την αγορά και σε περίοδο κρίσης θα αποδειχθεί καταστροφική για κάποιους από αυτούς. Μάλιστα επικαλούνται την περίοδο που η Μητροπόλεως ήταν μονής κατεύθυνσης και ζημίωσε τις επιχειρήσεις τους. «Δεν αντέχει η πόλη σε άλλη δοκιμασία. Να βελτιωθεί κάτι αλλά χωρίς να πειραματιστούμε. Διαφωνούμε και στην αύξηση των θέσεων στάθμευσης που θα δημιουργήσει η μονοδρόμηση στην Μητροπόλεως. Θα γεμίσει καφετέριες και αυτό δεν είναι ανάπτυξη» τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Νίκος Πατσιαβούρας.
Εκ μέρους των επαγγελματοβιοτεχνών, ο Θωμάς Ζιώγας υποστήριξε την άνετη είσοδο αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης διότι όπως επεσήμανε αυτό θα αυξήσει την δουλειά στα καταστήματα. Οι καταστηματάρχες υποστήριξαν στο σημείο που υπάρχει πρόβλημα, μπροστά στο ταχυδρομείο, να τοποθετηθούν στο σημείο που είναι το πεζοδρόμιο τα αρχαία και από πάνω να περαστεί καπάκι γυάλινο για να εξασφαλιστούν τα 6,5 μέτρα πλάτος στην οδό. Αυτό όμως δεν ξεκαθάρισε αν μπορεί να γίνει διότι θα πρέπει να το δεχθεί η αρχαιολογία.

Με την μονοδρόμηση διαφώνησαν οι ιδιοκτήτες Αστικών και οι τουριστικοί πράκτορες. Ο κ. Παυλίδης τόνισε ότι η μονοδρόμηση Μητροπόλεως και Βενιζέλου δημιουργεί πρόβλημα στην κίνηση των αστικών διότι δεν μπορούν να κινηθούν στην οδό Κεντρικής και πρόσθεσε ότι θα δημιουργήσει κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα απομακρύνει την πελατεία από την αγορά του κέντρου.
Κυκλοφοριακή συμφόρηση επικαλέστηκαν και οι τουριστικού πράκτορες Εμμανουηλίδης, Τσέας.

Με την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης διαφώνησε και η αρχιτέκτονας Αναστασία Πάπαρη η οποία υποστήριξε ότι πρέπει πρώτα να εκπονηθεί νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.

Βοργιαζίδης: Θα είναι προς όφελος της αγοράς

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Βέροιας Κώστας Βοργιαζίδης επεσήμανε ότι η μονοδρόμηση Μητροπόλεως, Βενιζέλου θα ωφελήσει την αγορά διότι θα αυξηθούν οι θέσεις στάθμευσης και θα έχουν την δυνατότητα οι πελάτες να παρκάρουν για να κάνουν τα ψώνια τους. Μάλιστα απαντώντας στους φόβους που εξέφρασαν οι καταστηματάρχες είπε ότι επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για άμεση ανάδειξη των αρχαίων, μπορεί να εφαρμοστεί δοκιμαστικά για ένα εξάμηνο η μονοδρόμηση. «Εμείς πιστεύουμε ότι η μονοδρόμηση θα περπατήσει και θα είναι προς όφελος της αγοράς» τόνισε ο δήμαρχος.